Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur behandla bilder på människor utan att visa hur dom ser ut (för hemsida)

Produkter
(logga in för att koppla)

david_hakansson

Aktiv medlem
Hmm, det var en lite knepig rubrik tror jag, men jag ska försöka förtydliga mig.

Jag ska göra en hemsida för ett sällskap som träffas regelbundet och tränar i att hålla tal, spela teater mm. Ett väldigt socialt sällskap för dom som egentligen är ganska osociala i vardagliga livet =)

På denna hemsida tänkte jag mig lite bilder på hurdant det kan se ut, skulle kunna vara hur man spelar teater, fikar, pratar, skriver på whiteboardtavlan och lever ut helt enkelt! Hur ska jag förmedla detta med bilder och hur ska jag göra det så att bilderna blir anonyma?

Nyfiken på vad ni har för idéer!
 
Varför anonyma bilder? PUL? Då kan du ju ta bilder på folk som inte bryr sig om PUL - folk från sällskapet eller vänner och bekanta. Iscensätt situationerna, vet' ja!
 
Frågar man personerna på bilderna och de godkänner att man lägger ut bilderna på Internet så är det ju inget problem. Men vill de verkligen inte var med så tycker jag Andreas förslag om att arrangera lite bilder är en bra idé.
 
Jo, men jag hade tänkt lite bilder som kunde ligga lite i bakgrunden, kanske nedtonade i kontrast och färg eller nåt. Har ingen klar bild ännu hur det ska se ut. Det är alltså inga tydliga bilder utan mer sådana som smälter in i designen men som ändå skapar en viss personlig känsla till det hela. Flummigt va?
 
Beskär huvudena. :)

Ta alla bilder så att huvudena kapas av. Kan bli intressanta bilder, och samtidigt anonyma.

/Henri
 
David du är inne på helt rätt spår, minska kontrasten lite och dra upp ljuset. Detta så länge det gäller bakgrundsbilder.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.