Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur backuppar jag på resan?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja kör min iPad 32gb + Apple camera connection kit.. Inte det billigaste kanske, men funkar väldans bra.

Använder man bara ipaden till att flytta över bilder o inte surfar o så, då är batteritiden tokbra med

Kan du kopiera filerna till en extern hårddisk från iPad:en via camera connevtion kit? 32GB är ju bara ett minneskort.

/Karl

Detta verkar ju vara ett smidigt alternativ. Men vilka fabrikat rekommenderas?
Det är ju bra med små enkla och lätta enheter!
Jag har inte haft möjlighet att göra några jämförande tester mellan olika fabrikat, det enda jag vet är att den jag köpte funkar. Åtminstone mitt exemplar ...

Det fanns ett flertal dedicerade lagringsenheter att välja på, men bara en enda av dessa uppfyllde de (i mitt tycke) elementära krav jag hade ställt upp. Följaktligen införskaffade jag denna.

Finns säkert tester att hitta på nätet om man letar, fast man får se upp eftersom många av dessa är direkt undermåliga. När jag skulle inhandla min så hittade jag i och för sig två tester, men båda var tyvärr av denna kategori...

Svårigheten att hitta något var den vanliga vid nätsökning - att hitta rätta sökord så att man vare sig fick 10.000.000 träffar eller 0.
.

Senast ändrad:
Exakt. Det var hela vitsen med grunkan jag skaffade!

Per, tyvärr kommer jag inte ihåg modellbeteckningen på den - får återkomma när jag haft möjlighet att gräva lite. Under en längre tid har jag blivit risigare och risigare, men till slut hittade man orsaken till detta. Fick läggas in på sjukhus för att bli "reparerad". Fick en del starka mediciner, som jag tycker har påverkat minnet. Ovanpå detta råkade jag för en tid sedan ut för en olycka (brutna händer mm).

Förr hade jag minsann inga svårigheter att minnas vilka fotoprylar jag hade (börjar kanske bli gammal, helt enkelt) ....

Tack. Koncentrerar mig för fullt. :)

Speciellt på att det ska göra mindre ont att trycka på tangenterna, så att jag kan skriva lite mer sen. Det är ju så förbålt roligt ... :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar