Annons

Hur använder ni fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

KalZoom

Aktiv medlem
När jag laddade upp min senaste bild till fotosidan så insåg jag att det bara två av bilderna jag laddat upp som jag är rikitigt "säker på", eller snarare riktigt nöjd med. Resten är bilder jag inte riktigt är "säker på". Dom flesta av mina bästa bilder har jag inte haft en tanke på att lägga ut.

Hur är det med er? Lägger ni upp era bästa bilder? Hur gör ni bilder ni är osäkra på?

/Björn

KalZoom skrev:

Hur är det med er? Lägger ni upp era bästa bilder? Hur gör ni bilder ni är osäkra på?

/Björn
Jag laddar inte upp de bästa bilderna längre, men jag gjorde det för något, några år sedan..
Nu laddar jag mest upp sånt jag är rejält osäker på själv. Dock inget som jag tycker är helt ointressant själv, men inte heller något jag är riktigt nöjd med..

(dessutom är det nog bilder som inte tillhör de vanligaste kategorierna jag plåtar annars.)

Jag laddar upp bilder jag tycker är bra, men gärna vill kunna göra bättre. De bilder jag själv tycker jag lyckats bäst med är väl inte så intressanta att få kommentarer på, medan de jag själv inte tycker är bra inte heller är så kul att få kommentarer på. Så bra men inte riktigt nöjd.

Om man endast lägger upp bilder man vet är bra, som man tycker är ens bästa verk då är man juh mest ute efter bekräftelse och egoboost känns det som.

Jag lägger upp blandat, bilder jag inte fått några vettiga kommentarer till på annat håll. Sen bilder jag själv är nöjd över och undrar om andra också tycker att den är bra, eller bilder jag är missnöjd med för att se om det "bara är jag".

/Henri

eatfrog skrev:
Om man endast lägger upp bilder man vet är bra, som man tycker är ens bästa verk då är man juh mest ute efter bekräftelse och egoboost känns det som.

Jag lägger upp blandat, bilder jag inte fått några vettiga kommentarer till på annat håll. Sen bilder jag själv är nöjd över och undrar om andra också tycker att den är bra, eller bilder jag är missnöjd med för att se om det "bara är jag".

/Henri

Håller inte med riktigt.
Jag lägger endast upp de bilder jag är mest nöjd med. Att få kritik på saker man inte sett på de bilderna som man själv inte lyckas se tycker jag är nyttigast. På det sättet kan man bli ännu mer självkritisk vilket jag tror är nyckeln till framgång.

Beror lite på. En del bilder jag tycker är bra vet jag exakt varför jag tycker de är bra. Men det kan vara bra att höra vad andra tycker för att lära sig se olika vinklar beroende på vad man har för syfte med bilden.

Andra bilder är det tvärtom med.

Men visst, jag har lagt upp även en del som jag inte lagt in i kritikpoolen och inte har behov att få kritik på rent bildmässigt. Ofta för att jag vet vilka fel jag har gjort.

Klart man lägger ut det man själv tycker bäst om för att testa om det verkligen är hållbart i andras ögon med... Inget fel heller att få en riktig egokick emellanåt, för det blir mycket roligare att fotografera då.

Jag tävlar mot mig själv hela tiden. Att bli bättre och bättre och en dag få till den ultimata bilden. Så visst laddar jag ut det som jag tycker är bra, eller interessant att få lite feedback på om jag testar ny teknik. Finns ingen anledning att ladda upp det som jag vet är dåligt, eller? Överexponerad haka kan jag själv se - behöver jag inte få kritik på....

Nu känns det som om mitt foto på Louise där hon flyger fram över snön kommer att bli omöjligt att slå för mig själv. Men det var ju det jag tyckte om andra foton jag tog för ett år sedan med...

Så nu har jag än mer jävlar anamma att skapa något bättre... Tvingar mig att se på min omgivning med helt nya ögon. Dagens redigering gör också att helt nya dörrar öppnats och dem dörrarna vill jag ta mig genom så skiter jag i om tröskeln så är tusen meter hög... Jag skall in... Lär inte komma in förrän om förtio- femtio år, men till dess kommer jag att ladda upp det bästa för att hela tiden överglänsa mig själv och testa var mina egna gränser går...

! I Kick Ass And It Is My Ass I Kick !

//Hobbe

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto