Estethia skrev:
akta dig bara för att kolla ögon som blundar eller histogrammet.
det är ju tydligen fel enligt dig. eller? missförstod jag?
Hehe,, jag är väl inte i ngn position där jag kan säga vad som är rätt eller fel, eller är jag kanske det
?
Nej skämt och sido. Det jag menar är att den funktionen kan användas osunt mycket i tid och otid. Undantag finns alltid och alla sammanhang!
Antalet exponeringar behöver inte heller det vara ngt fel eller problem i sig. Det jag menar om detta är det jag förklarat klart och tydligt tidigare.
Men än en gång: Jag är personligen övertygad om att det fototekniska paradigmskiftet faktiskt påverkar hur fotografer uppträder (och då speciellt de som inte varit i kontakt med det mera trögjobbade analoga), utan det minsta tvivel.
Än en gång: det finns många bra/duktiga fotografer som fotar digitalt, som sagt & såklart
!
Vad gäller min dslr så finns det ingen möjlighet att se om ngn blundar eftersom 1D inte har ngn funktion som förstorar i displayen
Har heller inte upplevt ngt konkret behov av en sådan funktion. Men om möjligheten finns så skulle jag inte tacka nej till den, behöver knappast betala extra för den idag
Jag fotar i stort sett som tidigare. Bilden i totalfokus på session oavsett motivet.. Det är i ryggen det känns om det går snett,, och det innebär korrigering på plats.
Histogrammet är nyttigt helt klart och visst kikar jag på det ibland när jag är ute. Jag menar dock att jag inte använder det på osunt vis. Men det kan jag dock överlåta till andra att avgöra..
Jag tycker det hela är glasklart
Beklagar att jag inte kan förmedla det litterärt här och nu;(
MVH Niclas,