Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hornborgasjön 2004

Produkter
(logga in för att koppla)
Martin F skrev:
SMHI hotar med mulet väder. Blir svårt att få det där vackra morgonljuset då.

Några av oss stannar nog kvar till söndagen (den lovat soliga) för att göra trakten när vi är på plats. Något att stämma av på lördagen.

För övrigt, See ya chaps !
 
Re: Varnhemskyrkan

f skrev:
Gör som så att du kopierar in föregående personer och lägg till dig själv sist på listan om du är intresserad.


Christer Pettersson 50:-
Ulf Brage 50:-
Mats Andreasson 50:-
Intresset verkar inte vara så stort.
Är det någon mer som är intresserad så får ni svara snart, tiden börjar rinna ut för beställning.
 
Konverter

Hej!
Slänger iväg ett riktigt långskott, det är möjligtvis inte någon som har en Canon EF 2x (eller 1,4x) att låna ut vid Hornborga imorgon?

//David
 
Re: Konverter

D76 skrev:
Hej!
Slänger iväg ett riktigt långskott, det är möjligtvis inte någon som har en Canon EF 2x (eller 1,4x) att låna ut vid Hornborga imorgon?

//David

Jag kommer att ha med mig de två extendrarna.. om jag sen lånar ut dem beror på bildmöjligheterna. ;). Men vilket objektiv skall du använda den på ?
 
Varnhemskyrkan

Vi blev inte tillräckligt många, och nu är det försent att boka öppning. Det får bli en annan gång...

Tranorna finns här ialla fall!

Till alla som tänker åka bil, ta det lugnt och stanna gärna och vila ibland om ni kör på natten.
 
Liverapport från trandansen vid Hornborgasjön.

Nu lyser solen och det är +1°C, men en iskall vind gör det svårt att stå still länge. Gamla skolan med fotoutställningen (och cafe) öppnar klockan nio imorgon, och har öppet hela dagen.
Förrutom tranor är det gott om svanar, gäss, tofsvipor och tyska turister...

Jag har med en 2x-konverter till Canon imorgon (kenko),kommer dock att avvika ganska tidigt.

Vi ses.
mvh Mattias
 
Jag har nu packat bilen och skall strax sova ett par timmar innan jag kl. 01.30 ger mig iväg mot Hornborga för att träffa er alla :)
Jag och ni kör försiktigt!

Vi synes/
Janne
 
Re: Re: Konverter

Jeppe skrev:
Jag kommer att ha med mig de två extendrarna.. om jag sen lånar ut dem beror på bildmöjligheterna. ;). Men vilket objektiv skall du använda den på ?

Tanken är att de skall användas på ett EF 70-200/2,8L USM, 640/5,6 (på D30) vore inte fel...

Mvh
David
 
Oki.. Som jag då.. Jag har lite alternativ för att nå långt..

EF 70-200/2.8L + EF 2x = 640/5.6
EF 300/4L + EF 1.4x = 672/5.6
EF 300/4L + EF 2x = 960/8

Problemet är väl mer rörelseoskärpa, pga långa tider i morgonljuset..

Oj.. kolla.. 19:30 redan.. måste börja packa.. och sova en stund.. Bilen går från Helsingborg kl 01:00....
 
Har sovit hela eftermiddagen så jag ska nog vara pigg :)

Hittade en stor ful smutsfläck på sensorn (den var ren för övrigt)..tur man kolla innan resan!
Nu är den ren och fin..100-400:an på direkt..den får sitta på tills jag plåtat tranorna klart.

Avresa 00:15 för min del..allt packat och klart.

Ses där nere som sagt.

mvh
/Kim
 
En sista kvällsrapport.

Just nu är det -3,5 grader och alldeles klart.
Med lite tur får vi en klar och fin (men kall) morgon.

SMHI anger solens uppgång till 05:51 för Jönköping, så vill ni ha tranor i morgonljus bör ni nog vara där vid halvsextiden.

Väl påpälsade, det blir nog kallt.

Vi syns.
 
Jeppe skrev:
Nej nej.. där UPPE ;)

Hehe..japp för din del blir det uppe, japp!

f skrev:
En sista kvällsrapport.

Just nu är det -3,5 grader och alldeles klart.
Med lite tur får vi en klar och fin (men kall) morgon.

SMHI anger solens uppgång till 05:51 för Jönköping, så vill ni ha tranor i morgonljus bör ni nog vara där vid halvsextiden.

Väl påpälsade, det blir nog kallt.

Vi syns.

Det låter ju kanonbra! termobyxor och långkalsonger på..varm dryck i termosen :)

Vi planerar att vara där senast 05:00
 
Kan ju påpeka så här lite sent om sider att Falköpings Fotoklubb har utställning inte långt i från Naturum Trandansen. Fick veta detta ikväll och att de hade premiär öppningen idag ( se fredag )
Har ingen tid när det öppnar, men skulle tippa på runt 10 tiden nånstans där.
Utställningen kommer att vara bredvid kyrkan.

Väl mött i morgon då!
 
Hu vad det blåste kallt! Jag gav upp redan vid 8-tiden och åkte till ett varmt café i Skara för lite frukost. Hann ändå göra av med 5 rullar film. Ska bli spännande att se om det fastnade några tranor på filmen eller om jag får tillbaka 5 rullar film med brun/grå suddiga streck mot brun/grå bakgrund ;). Hur som helst med den saken, det var trevligt att få hälsa på några av er iaf. Nu har jag värmt mig en stund och ska åka vidare till Vårgårda Fotoklubbs kurs.
/AnnaKarin
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.