ANNONS
Annons

Hmmm... "Drog ner byxorna och fotograferade"

Produkter
(logga in för att koppla)
Kalle_B skrev:
Dagens skratt!! tack för det :)

Ja.. om det ändå vore så oskyldigt...men dom hade väl åkt dit för blottning... haha

I min hemstad har de en gatufest (www.gatufesten.se ;) varje år. I somras på väg hem från den en natt träffade vi en tjej som berättade att hon året innan varit ganska full och suttit på en parkbänk strax utanför festområdet. Då hade det minsann kommit fram ett par killar, dragit ner sina byxor och ställt sig bredvid henne och tagit bilder av det. De gjorde inget mer tror jag, men bara det att stå bredvid henne och liksom ta en gruppbild tyckte jag var stört nog..
 
JanneOskar skrev:
Stavas det 'busstreck'?
Japp, det stavas "busstreck".
Hade det varit en buss istället för ett bus hade det likt förbenat stavats på samma sätt, det existerar inte tre lika konsonanter efter varandra i svenska ord.

en stång av glas = glasstång (orrefors)
en stång med glass = glasstång (GB)
en strut av glas = glasstrut (orrefors)
en strut med glass = glasstrut (GB)

Det blir först i ett sammanhang man förstår vad som menas.
 
Senast ändrad:
Jag har en mapp i min dator som heter "Bildrullen" och det är precis vad det är bilder på...
 
millimeter skrev:
...Då hade det minsann kommit fram ett par killar, dragit ner sina byxor och ställt sig bredvid henne och tagit bilder av det...

Jag blev en gång förfrågad (en vinternatt på Drottninggatan i Sthlm) av en jättesöt (och jag menar ansiktet!) kille om jag ville komma runt hörnet och se på medan han r-nk-de av sig.
Nu blev det inte så - av orsaker jag kanske inte behöver gå in på - men han frågade vänligt i alla fall!
Det var på den tiden (tidigt 70-tal) folk var civiliserade och visste att uppföra sig!
(Jag hade kamera med mig, men hade inte en tanke på bilder - varför ska jag alltid missa alla läckra chanser!!) :D
 
ha ha du ska nog vara glad att du inte tog några bilder, nu minns du honom som varandes söt åtminstone... En sen kväll i Riga träffade jag o ett par kompisar på en tös som erbjöd sina "tjänster".

Vi tackade artigt nej men gav henne en liten slant för att vi fick ta ett par bilder på henne där i natten. Enbart porträtt (!!).

Hon var också mycket fager. Tyckte vi ända till vi såg bilderna dagen efter... vojne...
 
Men då innebär det väl snarare att vem som än tog bilden måste ha varit en dålig fotograf? Jag menar om hon var vacker i verkligheten men inte på bild...

*Springer och gömmer mig i skyddsrummet*
 
Tjejen valde väl sin marknadsföringsplats väl, i det svaga ljuset såg hon inte helt oäven ut, men i det skoningslösa blixtljuset blev intrycket ett helt annat.

E väl så det funkar på skumma barer också... gryningsljuset kan ge oväntade effekter på gårdagens "fynd". Skulle kunna berätta om grannen som roade sej vilt på en östersjöbåt med en mycket ung dam som visade sej vara 10 år äldre än han själv när dagen grydde... hon jobbade i sminkbranschen o var tydligen duktig på sitt jobb. Men det tänker jag inte berätta om nu.
 
HDFS) (KGS skrev:
grannen som roade sej vilt på en östersjöbåt med en mycket ung dam som visade sej vara 10 år äldre än han själv när dagen grydde...

WOW! Jag har tom. hört om en kvinna som GIFTE sig med en man som var 10 år äldre än hon själv!
Och han hade inte ens make-up på sig! Ofattbart!
 
Det var alltså inte så att grannen på nåt vis misstyckte pga åldern, men när de skildes åt för natten (legenden säger att de gjorde det) så var han säker på att han haft en trevlig kväll med en tös i 20-25 årsåldern... men på morgonen visade hon sej vara i 50-årsåldern...
 
Tråden verkar ha glidit iväg lite ^^

Näää... ansvaret måste ligga på föräldrarna... Föreläsa A & O för ungjävlarna och ett kok stryk det var vad jag fick när jag var toss-liten... eller ja inte stryk men A & O. Jag respekterade min mamma (respekterar) men nu ser jag tyvärr lite skiftningar (jag håller på mycket med ungdomar och jag vet hur dessa förändrats bara på de 5 åren jag aktivt jobbat med dessa)... Men det går lite i vågor också... råare>lugnare>råare igen...
 
Det värsta är att allt verkar gå via polisen idag. När jag var ung så pratade föräldrarna med varandra och det redde ut sig.

Jag och mina kompisar var ute och pallade äpplen och jag var den enda som kunde äntra träd. Rätt var det var så sprang alla ungar iväg förutom min lillebror som stod under trädet. Fram kommer min far.... Min bror och jag fick gå till alla som vi hade pallat hos och be om förlåtelse; det tog ett tag och det tog på mig och min bror. Vi pallade aldrig mer......
 
hailstorm skrev:
Tråden verkar ha glidit iväg lite ^^

Helt enig! Tillbaka till tråden!>>>>

>>>>>>Nej, jag är inte heller för överraskande byxneddragning på andra.
Kan inte minnas att jag undervisat min son i en eller annan riktning i den frågan. Har liksom inte kommit på tal.
Tror att det hemifrån bara har framgått att man inte gör mot andra (oberoende av kön, ålder, ras, religion, skonummer, osv.) det man inte vill ska ske en själv.
Det kommer man faktiskt förvånansvärt långt med!
 
Norrlandsros skrev:
Det värsta är att allt verkar gå via polisen idag.

För att inte tala om "media" som gärna tar upp sådant här på förstasidor o löpsedlar, man kan ju undra vad de spelar på för strängar.

Att tonårsgrabbar är intresserade av tonårsflickor är väl rätt normalt (även om exemplet är en överdrift), men är det nåt att locka kvällstidningsköpare med?

Tydligen, men varför? hoppas tidningsköparna få se bilden, eller?
 
Men KG, om det var mellan föräldrar och barn skulle det inte gå till media, eller hur?

Jag fattar vad du menar; media tar inte riktigt sitt ansvar tycker jag. De drar fram med den dragna fanan "Vi är folkets röst".....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.