ANNONS
Annons

Hmmm... "Drog ner byxorna och fotograferade"

Produkter
(logga in för att koppla)
gitte edelman skrev:
Jag förstår din kommentar, Ale, men vad gör man?! Det verkar ibland som om man är i en hopplös situation. Det är ju inte det att endel slipper undan lagens långa arm, utan det att ÄVEN om sagda arm ingriper så blir saken inte ett dugg bättre av det!
Att säga att man vill svara med samma mynt är ju snarare ett rop i nöd än att det bildas ett FS gäng som drar land och rike runt och bankar upp folk med sina 300mm (+1.5 converter), eller hur?

Inte söka kanske men ingripa om man ser något... inte gömma sig som de allra flesta verkar göra... civilkurage.

hailstorm skrev:
Inte söka kanske men ingripa om man ser något... inte gömma sig som de allra flesta verkar göra... civilkurage.

Jo, det var just det som var problematiken.
Civilkurage saknas, och kommer knappast att tillta, eftersom det finns (enl. mannamun i alla fall) så många prejudicerande fall där personer blivit bestraffade efter att ha uppvisat sådan kurage.
Det är vidare svårt att avläsa vad lagen tillåter, och eftersom det dessutom är synnerligen svårt att slå upp de rätta paragraferna med en hand medan man i självförsvar viftar med monopoden med den andra, så kanske man avstår från viftandet helt och hållet. Anfallen skulle jag - som jag antytt tidigare - drämma till som sjutton med min monopod (snabbfästet i attackposition) och mina insatser troligtvis komma att bedömas som överdimensionerade av en domstol, då dess medlemmar ju inte varit utsatt för samma adrenalinrush som jag.
Så jag förstår Kalles tanke på en FS-mobb (anfall är bästa försvar, osv...), men jag fattar också att han inte på allvar menar att vi ska dra land och rike runt sökande efter lämpliga offer.
I alla fall jag som kör Canon - vars slogan ju har varit att vi canoniter 'leave nature as we found it' - måste ju helt avstå från tanken att oprovocerat dänga utrustningen i huvet på svin, oberoende av underart. ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar