hailstorm
Aktiv medlem
Nerevarine skrev:
Att ensam säga ifrån när man ser något fel idag innebär att du själv med största sannolikhet kommer få stryk. Så enkelt är det. Jag har stoppat bråk på stan...med resultatet att jag fått ta skiten istället. Och det räcker inte att vara först in å säga ifrån...oftast så vågar ändå ingen annan hjälpa till.
Så beroende på situation kommer jag ändå fortsätta försöka göra det rätta, men aldrig i livet att jag skulle få för mig att stoppa ett helt gäng skinnskallar på egen hand t.ex. Kan jag däremot gadda ihop mig med fler som vill ingripa är det en helt annan femma.
Min bror har även han ingripit ett antal gånger. En gång var det enbart han och hans vän som försökte få ett par skinnskallar att lugna ner sig när dom höll på att försöka provocera fram ett bråk mot en ensam stackare. Tyvärr hade skinnskallarna knivar och var på humör för att bråka, så det slutade med att min brors vän blev rätt rejält knivskuren och fick åka in på akuten.
Sånt riskerar man alltid idag om man försöker ingripa...det är det som gör det så jävla farligt.
Vissa människor saknar spärrar... sådana skrämmer skiten ur mig... jag tvekar inte en sek att en vacker dag får jag en kniv körd genom min tinning... Det kunde slutat hur illa som helst för din brors kompis. Otäckt att tänka på.
Erik: Frågan är om merparten av Sveriges befolkning kan tänka sig att använda en? Jag hade det inte... Förresten är det olagligt att bära tillhyggen i sverige typ knivar, skruvmejslar osv...
Lilla Anna går på stan och fram kommer busen Jens som ska våldta lilla Anna... Anna sliter fram sin skruvmejsel och hugger till... Anna har just begått en olaglig handling iom att hon inte hade något egentligt skäl att ha skruvmejseln i sin väska...
Rätta mig om jag har fel på denna punkt snälla.
MichaelB: Jag försökte leka tuff ^_^... därav stryk. Om man läser mellan raderna ser man att jag egentligen menar att föräldrarna i dagens samhälle är förslappade och försöker skjuta över alltför mycket på skolan tex...
- Sexualundervisning (vafan föräldrarna har ju uppenbarligen haft sex och borde vara så mogna att dessa kan ha en föreläsning för barnen... det hade mina för mig ^_^).
- Våld blablabla (uppfostran börjar i hemmet)...
- Mobbing (Ja här måste skolan bli bättre rent generellt men ett stort ansvar ligger på föräldrarna).
A&O = Förhållningsregler och diverse förmaningar.