Annons

Hlälp mig!

Produkter
(logga in för att koppla)

Von Markholm

Avslutat medlemskap
Hej, jag heter Gustav och ska snart skaffa nytt objektiv. Jag väljer emellan Nikon 500mm ED IF AF-I Nikkor DF / 4 och sigmas 500/4.5. Vilket objektiv är bäst skärpemässigt, hur säker och snabb är autofokusen, hur fungerar dem med telekonvertrar och andra viktiga faktorer.
Jag ska använda det för att fotografera djur i rörelse och då främst fåglar.
Skulle vara glad för svar.

En till sak som är bra att tillägga är att jag ska köpa objektivet begagnat så vad skulle man kunna tänka sig betala för de olika objektiven (begagnade asså)

En sista sak att tillägga. För tillfället använder jag mig av en nikon d7000 men kommer inom de närmaste åren att uppgradera mig till en fullformatare.

Jag har inte testat någon av dem men jag vill göra dig uppmärksam på att Nikons AF-I motor tillverkas inte längre och därmed kan det vara svårt att få tag i reservdelar.

Satsa hellre på Nikons nyare med AF-S motor.

Jag har inte testat någon av dem men jag vill göra dig uppmärksam på att Nikons AF-I motor tillverkas inte längre och därmed kan det vara svårt att få tag i reservdelar.

Satsa hellre på Nikons nyare med AF-S motor.

Ok, men om man inte har råd med ett nyare nikon 500mm är det då bättre att stasta på sigmat?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar