Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälper Batterigreppet till Dynax 5?

Produkter
(logga in för att koppla)

themole

Medlem
Jag ska köpa en kamera, jag "vill" verkligen att jag ska välja Dynax 5 för den är så pass mycket billigare än Nikon F75 & dessutom uppfattar jag den som en bättre kamera för mina behov rent spec mässigt.

Problemet är att kameran ligger uselt i handen och därmed diskvalificerar sig själv. Nikonen passar perfekt.

Men om man monterar på batteripacket, blir greppet mycket bättre då? Handremmen som följer med verkar ju bra, men ni som har provat vad säger ni?

Jag har inte lyckats hitta på en butik som har både kamera & grepp i lager...

OBS. Vill inte starta en tråd om vilken kamera/märke som är det bästa, detta gäller bara batterigrappets vara eller inte vara.

Bilagor

• f-6.jpg
    f-6.jpg
    3.1 KB · Visningar: 101
Om det är Dynax 5 du vill ha, så är det ju såklart den du ska köpa. Ibland blir man kär i en viss pryl, och man ångrar sig bara om man köper nåt annat.

Batteripacket hjälper. Man får bättre grepp om kameran, speciellt om man har tung blixt eller lite större objektiv på kameran, och man kan stödja upp kameran med hela handen. Känns också lite stadigare bara för att hela paketet blir tyngre. Och efter några hundra rullar har du sparat in kostnaden för batteripacket med billigare batterier...

Handlovsremmen är också bra, även om den hade kunnat vara lite grövre. Man slipper hålla så krampartat hårt i kameran (den sitter kvar ändå), och man behöver inte ha nackremmen ivägen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar