Annons

Hjälp.....

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja du, cykelbilder i skog och lite djur. Det första blir besvärligt att fånga med tele och det andra kräver ett långt tele...

Jag tycker att du skall backa två steg och fundera ordentligt innan du bränner en massa pengar som du kommer att ångra. ALla kameror går att sälja. Men ju dyrare desto mer pengar åt skogen...

Vad är det jag kommer ångra tror du? och vad skulle du köpt i mina kläder då?
 
Köp på!

Ähh fan - låt karln köpa toppklass. Om degen inte är ett större bekymmer så why not? Har aldrig riktigt köpt resonemanget att nybörjare inte skall skaffa sig dyr utrustning (även om jag i ett tidigare inlägg gjorde ett undantag avseende batteriet).

Om man vill ha råd om något prisvärt och lagom så visst - då är det på sin plats men om någon vill bränna pengar hejvilt så säger jag...gå all in! Du kommer ha skitkul med din nya kamera! Lägg däremot upp lite bilder framöver så kan då få pointers från många dutkiga fotografer om vad du bör tänka på rent tekniskt när det gäller exponeringar, komp etc etc...
 
Ähh fan - låt karln köpa toppklass. Om degen inte är ett större bekymmer så why not? Har aldrig riktigt köpt resonemanget att nybörjare inte skall skaffa sig dyr utrustning (även om jag i ett tidigare inlägg gjorde ett undantag avseende batteriet).

D300 är väl toppklass! Och om det ska plåtas både djur(tele) och cykel i skog(normal) så är väl ett 18-200 det bästa man kan få.

Kanske fotohandlaren i butiken hade klart för sig ändå! D700 med ett 18-200 DX objektiv.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.