Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp!!

Produkter
(logga in för att koppla)

FridaW86

Ny medlem
Har en fundering!

Knäpper lite kort åt privat personer, i detta fall på deras två barn!

De vill ha bilder i stolek A4 som jag själv skirver ut på min pixima ip5000.

Vad blir kostnaden för en bild ca? vad kan jag ta för pris på bilderna?
vad är rimligt?

Använder canons patroner och papper, papper 20 st för 149 i detta fall!

Tack för hjälpen
Frida

FridaW86 skrev:
Har en fundering!

Knäpper lite kort åt privat personer, i detta fall på deras två barn!

De vill ha bilder i stolek A4 som jag själv skirver ut på min pixima ip5000.

Vad blir kostnaden för en bild ca? vad kan jag ta för pris på bilderna?
vad är rimligt?

Hälften av vad Crimson tar, kanske?

Per.

PS. Det var en sällsynt icke-informativ rubrik, det måste du väl hålla med om? DS.

Hej Frida!

Jag har gjort en mycket ovetenskaplig uträkning att patronerna räcker till ca 60 bilder i A4 storlek (som sagt, väldigt grovt, ta det med minst två nypor salt). Detta ger en kostnad på runt 7 kr / A4 för bläck och ytterligare ca 7.50 för papperet, så säg runt 15 kr / A4 då vilket är vad det kostar. Vad du sen tar i betalt är en sak mellan dig och skattemyndigheten! :)

Men se till så att du tar lite mer så att du i alla fall är säker på att få så att det täcker kostnaderna!

God jul!

Crimson tar ca 17 kr för en 20x30 bild. Jag har svårt att tänka mig att bilder från din skrivare matchar den kvaliteten så jag skulle lätt beställa via nätet istället. www.crimson.se
I 99% av fallen har du bilderna i posten dagen efter (det fick jag till och med när jag beställde så sent som kl. 16.10 dagen före!).

Priset 17 kr är exklusive moms och frakt, och minimiordersumman är väl om jag minns rätt 50 kr, så handlar det om enstaka bilder lönar det sig nog inte även om kvaliten nog är bättre.

Man kan ju ta stand-by rabatt och i praktiken slippa momsen, men då har du inte leverans dagen efter.

Du måste ta betalt för jobbet oxå...
Är det svart så ta en hundring eller 2 per foto(en kopia). Du har ju omkostnader för din utrustning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar