Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

jossieb

Ny medlem
Hejsan! Jag behöver lite hjälp med kameraval.
Jag läste om Canon EOS 5OOD och tänkte att: " Perfekt, den här passar mig"
Nu är det så att prisklassen är lite för hög, och jag tänkte fråga om någon vet en liknande som ligger i ungefär samma kvalitet, men lite billigare, eller om någon har ett annat tips till mig. Jag vill helst ha en kamera som tar skarpa bilder, och har en snabb slutar-tid, samt tar bra och skarpa bilder i rörelser. Vore jättetacksam för svar!

Kanske den föregående modellen, som heter 450D? Finns hos t ex Japanphoto för 5500 kr inklusive hyfsat objektiv.

Annars så kan du kolla efter dessa kameror på begagnatmarknaden. Då blir det ännu billigare.

Är det bara ljust nog, så. 1/4000 sekund är den kortaste tiden i bottenskiktet idag. Man får upp till 50D eller så för att få 1/8000.

När jag köpte min första Canon låg den enklaste på 1/500. Den jag köpte (EF) hade 1/1000 och F-1 stoltserade med 1/2000. Det var kort, det!

Är det bara ljust nog, så. 1/4000 sekund är den kortaste tiden i bottenskiktet idag. Man får upp till 50D eller så för att få 1/8000.

När jag köpte min första Canon låg den enklaste på 1/500. Den jag köpte (EF) hade 1/1000 och F-1 stoltserade med 1/2000. Det var kort, det!

0,4% av mina bilder är tagna vid 1/8000 så det är ingen direkt hyperanvänd slutartid, typ används bara då man vill fota vidöppet vid soljus.

Bilagor

• 8000 Mosaic02 copy.jpg
    8000 Mosaic02 copy.jpg
    79 KB · Visningar: 161
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto