Annons

Hjälp mig välja rätt RAM till min dator! :S

Produkter
(logga in för att koppla)

Stellann

Aktiv medlem
Hej!

Jag har ett problem, jag måste byta RAM i min dator för att pigga upp datorn och för att få bättre prestande. Min Dator är en HP Pavillion t3350.se

Jag letade upp specifikationerna på HP:s hamsida och där stod det att RAM-typen var DIMM DDR SDRAM.

När jag letar på komplett.se så hittar jag bara DIMM DDR eller DIMM SDRAM. Ingen RAM som innehåller alla tre namnen alltså. Så, vilken är den rätta för mig? Vill verkligen inte köpa fel!
 
Jag skulle råda dig till att öppna och kolla....Om inte hp kan ge dig korrekt info, så måste du göra det själv.! Har du inte alltför mkt i din dator så är det inga probl. att öppna. -Koppla ur strömmen först! Sen står det tydligt på vad det är för minne. Viktigt är också att kolla hur snabba de är....köper du nytt snabbt minne och har ett långsamt i datorn, så har du kanske lagt pengar i onödan!
 
Tack för de sabba svaren! Jag hörde också från en på komplett (som inte gav några direkta svar på vilket minne jag skulle välja) att jag inte kunde ha mer än 3 GB RAm om jag körde på 32 bitars OS...Men på den sidan som du, Johnan, skickade stod det bara att det kunde reduceras till 3.5 GB med vissa OS. Vad ska man köra på, 4 GB eller # GB, dvs 2x1 GB och "x512mb....vad tycker ni?
 
Jag skickar med en bild på Ramen som jag plockade ut, enligt tips. Borde vara ett RAM som är typ DIMM DDR 400 Mhz Pc3200, eller?
 

Bilagor

  • ram minne.jpg
    ram minne.jpg
    26.8 KB · Visningar: 130
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.