ANNONS
Annons

Hjälp mig välja kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

LarsM

Medlem
Jag ska köpa en kompaktformat digitalkamera som jag ska använda i jobbet. Nästan enda kravet är att den ska vara så ljusstark som möjligt för jag behöver ta en del kort ute i skum belysning utan blixt. Vilken kamera ska jag välja?

Kompakt digitalkamera + "skum belysning utan blixt" = svårt.

Du behöver nog bildstabilisering för detta ändamål, då de flesta kompakter har en ljusstyrka på f/2,8, och hos de flesta börjar bilderna se ut som skit redan vid ISO 400.

Vad är det du ska fota? Måste det vara en kompakt? För samma pris som en "bra" kompaktkamera med goda egenskaper vid höga ISO samt bildstabilisering så får du en enkel DSLR, som troligen ger mycket bättre bilder vid de förhållanden du ämnar fota vid. Skillnaden är att den tar mer plats bara.

Edit: För övrigt ligger nog tråden i fel forum, men frågan är var den borde ligga. "Vs" kanske?

LarsM skrev:
Jag ska köpa en kompaktformat digitalkamera som jag ska använda i jobbet. Nästan enda kravet är att den ska vara så ljusstark som möjligt för jag behöver ta en del kort ute i skum belysning utan blixt. Vilken kamera ska jag välja?

Fuji F11 är en av de mycket få kompaktkamerorna som ger tillfredsställande resultat vid höga känsligheter, ända upp till 1600 Asa faktiskt!

Den bör kunna fungera för dig. Kika in på www.cyberphoto.se & kolla in den & testbilderna dom tagit vid höga känsligheter.

//Larsa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar