Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp mig testa

Produkter
(logga in för att koppla)

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag gjorde en liten ändring på "nya menyerna" som fn endast IE6-användare använder.

Kan ni som har Netscape, IE 5, IE 5.5 odyl testa denna URL och säga till om menyerna hamnar rätt eller inte, eller flimrar och har sig?.

http://www.fotosidan.se/?__menu=popup
 
funkar bra...

men ser ingen skillnad?
Problem har jag dock på söksidan (eller här på meddelandesidan) där menyraden hamnar "bakom" dropdown menyerna på själva sidan.

Har IE 6

/H
 
Den har alltid funkat på IE6 (för det är vad jag kör :). Det var på vissa IE5.5, NS6 odyl den inte vill uppföra sig som den skall.

(Det där med att fristående lager hamnar bakom dropdownmenyer är ett känt problem i IE-browsers - det är inget specifikt för denna menyn)

Om det inte funkar, skriv gärna vilken browserversion och på vilket operativsystem.
 
Min funkar inte... iofs. så funkar de gamla inte heller : ( Jag får ner "dropdownmenyerna" men jag har ingen bakgrund i dem. Jag kör IE 6.0.2600.0000
 
Ok, nu såg jag att det inte var IE6 du ville ha hjälp med :)

NS 4.78, W2K - ingen funktion
Opera 6 TP2, Linux - ingen funktion
Mozilla 0.9.3, Linux - funkar bra
NS 4.77, Linux - ingen funktion
 
IE 4.02, macintosh, funkar halvbra
NS 1.0N, macintosh, vägrar att överhuvudtaget ladda hem något från fotosidan, verkar inte känna igen mimetypen (känns kanske inte som ett jätteproblem ;-) )
 
IE 5.1 på Mac fungerar bra men dropdown-listerna funkar väldigt långsamt just på den sidan.

NS 4.77 på Mac funkar ej så bra. Det händer inget när man trycker på "funktioner" och drop-listerna funkar ej på nämnda sida.
 
I NS 4.79 på Solaris fungerar det också, FYI. I fall ni inte sitter med en Sparcburk på skrivbordet :)
 
Menyerna dyker inte alls upp i OmniWeb 4.1 beta 7, Mac OS X alltså (10.1.4)

Bra att det äntligen(?) fungerar på Sparc, då kan man ju surfa in hit från skolan!
 
funkar med win 95 o IE 5.50.4134.0600

funderade faktiskt på det igår varför det inte var samma menyer hemma o på jobb.

men det blir det ju nu.

funkar då även med win XP o vilken IE då det är (minns inte )
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.