Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hjälp mig nu med en fjärrutlösare

Produkter
(logga in för att koppla)

Zzzz

Aktiv medlem
känns som ännu en djungel att ta sig igenom och jag har ingen aning om vilket som är bäst eller åtminstone någorlunda bra för mina åndamål.

Jag fotograferar arkitektur och gatufoto (behövs kanske inte just där) och lite natur IBLAND. Men idag t.ex. försökte jag mig på en hdr bild och det gick inte alls, antingen är det utlösaren eller så är det stativet som inte står stilla...

Hjälp!

Jag fick hem en phottix trådlös grej för ett par dagar sedan. Betalade typ 200 kr inkl porto. Köpt på ebay...INTE ir alltså utan radio...

Jo den verkar funka bra... Men jag ser nu att cyberphoto har billiga alternativ för dig. Du använder en 400d....Jag som har en 20D hade inte riktigt samma alternativ...Den billigaste jag hittade här hemma kostade 600 typ och var då med sladd...Då var mitt ebayfynd just ett fynd...Men för dig går det ju lika bra att handla hos Cyber.

Annars jagade jag eg inte trådlöst utan var mest ute efter att slippa ta i kameran vid exponering. Men en fördel med trådlöst är ju förstås att man kan ta självporträtt på ett bra sätt...Dessutom behöver man inte hjälp av någon annan när man tar "hela familjen" bilder.

Hej! Har läst att trådlös bara fungerar om man riktar den mot kameran framifrån - stämmer det verkligen?? Någon som har erfarenhet? Fotar med Canon 450D. Funderar också på om jag ska köpa trådutlösare eller fjärrutlösare.

jonna72 skrev:
Hej! Har läst att trådlös bara fungerar om man riktar den mot kameran framifrån - stämmer det verkligen?? Någon som har erfarenhet? Fotar med Canon 450D. Funderar också på om jag ska köpa trådutlösare eller fjärrutlösare.

tja jag beställde min nyss så vi lär väl märka ;)

jonna72 skrev:

Det gäller bara de små infraröda som länkades till tidigare i tråden. "Ögat" sitter på framsidan av kameran. Jag antar att de mest är till för att kunna trycka av när man själv befinner sig framför kameran. Radio funkar oavsett läge. /FW

AF, fungerar. Men du kan inte trycka ner halvvägs på fjärren för att låsa AF på den billiga med IR. AF ställs in i samma ögonblick på kameran som du tar kortet via fjärren.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto