sofia_lindkvist
Medlem
Tamron AF 18-200/3,5-6,3 XR Di II eller Sigma 18-125/3,8-5,6 DC OS HSM ?
Vad tycker ni?
Vad tycker ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tamron AF 18-200/3,5-6,3 XR Di II eller Sigma 18-125/3,8-5,6 DC OS HSM ?
Vad tycker ni?
EF-S 18-55IS + EF 70-200 4L (med eller utan IS)
Med tanke på hennes 2 val, ligger kanske budgeten där omkring, de "objektiv paket" som föreslås ser båda trevliga ut men totalpriset knallar ju iväg en bit över hennes exempelgluggar.
mvh
Mikael
Sofia, en kompetent ung och lovande fotograf med begränsad budget som gnäller över sin kassa utrustning, blir inte gladare av att köpa ett objektiv till som inte heller presterar.
Bättre att spara ett par månader till och köpa något som gör skillnad.
När har jag gnällt? : ) det måste vara ett tag sen....
Nåh, nej jag har inte riktigt tid att vänta.... otålig som jag är.. har inte riktig förmågan att spara ihop pengar, och lyckas jag spara ihop till ett monsterobjektiv, då måste man ju ha en bättre kamera, och så rullar det på!
Just nu har jag bara kitobjektivet 18-55... riktigt dåligt, och ett Sigma 70-300 macro.... ska fota min mors bröllop om två veckor och vill uppdatera mig med ett lite bättre i alla fall, det budgeten tillåter nu
alltså upp till 3000.... förslag?
alltså upp till 3000.... förslag?
Sälj din 18-55 utan IS för 400kr
Köp EF-S 18-55 IS från Kungsholms Foto för 1000kr (om det är sant)
Köp EF 85 f/1.8 USM från Fotosidan beg. för 2500kr
Panta flaskor och baka bullar, förtjänst 100kr
-----------------------------------------------
Summa 3000kr
Ja, du har fattat! Det är precis det det går ut på ju.lyckas jag spara ihop till ett monsterobjektiv, då måste man ju ha en bättre kamera, och så rullar det på!
Haha, vilken god idé! Mycket kreativt
Dock tog jag saken i egna händer... :S
Har beställt ett Sigma Objektiv 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro
Var det dumt :S
Ja, du har fattat! Det är precis det det går ut på ju.
Ha ha, jag kanske var en aning ironisk, men ni kanske är för trötta för att förstå ; )
Nej, vi fattar nog. Du anar inte vad nära sanningen du var med ditt ironiska inlägg!
Per.