Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med val av objektive...

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimmie83

Medlem
Någon som kan rekomendera ett bra prisvärt objektive för fotografering av djur i rörelse.
Skaffa ett billigt Tamron men autofokos hänger inte med och nikons egna 70-300 f2 är lite väl dyrt..
Skulle behöva ett med snabb fokus och som ger skarpa bilder och ett som inte kostar skjortan (dvs över 10 000)

Tacksam för tips och råd...

Vad har du för kameramodell?

Om du har en D90 eller liknande med inbyggd autofokusmotor i huset: Titta på Nikons 80-200/2.8 i vridzoomsvarianterna - hyggligt snabb AF och bra bildkvalitet. Kostar 1000 dollar utomlands men säljs inte längre nytt i Sverige. Här brukar de ligga mellan 5000 och 8000 begagnade.

Annars tycker jag Nikons AF-S 70-300 VR är trevlig, kostar kring 5000 kr ny. Är dock ett tag sen jag hade en i handen själv, så jag minns inte hur snabb autofokusen är....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar