Annons

Hjälp med val av ny skärm...

Produkter
(logga in för att koppla)
Igår hann jag tyvärr inte med att sitta vid datorerna hemma. Blir nog lite bättre ikväll :)

Ska bara bestämma mig för vilken dator jag ska testa med. Sedan göra en hårdvarukalibrering med Greytag som jag vill minnas att min stavas och heter.

Så här långt tycker jag inte att jag haft några problem med skärpan.

Man kan ställa in 6500, 9500 kelvin och något som dom kallar RGB-läge och så finns ett userläge där man kan ställa in R G B var för sig och det blir nog den jag kommer att använda vid kalibreringen tror jag om jag förstått det rätt.

RGB-läget är mera vilsamt än 6500 i alla fall så långt harjag kommit.

Jag kan ju bara tala om vad jag tycker för någon riktig testare för att jämföra med andra skärmar är jag ju inte.

Kantljuset ska jag testa kväll. Är det någon sida som du Martin tycker att jag ska kolla där det finns tester som jag kan göra och mera objektivt berätta om mina erfarenheter?

"Arbetet tar för mycket tid från fritiden"
 
Så har kvällen kommit.

Kantljustestat: Tror inte att det ä något kanske lite. Ingenting som märks eller stör när jag använder.

Kalibrerat med GretagMacBeth Eye One Match 3 till 6500 Kelvin. Luminance målvärde 140 och det blev 139,7 med Brightness 25 och kontrast 87 och gamma blev rätt.

Testat lite bilder med dom svarta till vita rutorna vad dom nu heter och det ser helt ok ut.

Nu ska jag Photoshoppa lite
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.