Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med val av första kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Adam Å

Ny medlem
Hejsan!

Jag ska investera i en digitalkamera och har kollat runt lite efter vilken som skulle kunna passa mig. Detta var dock svårare än jag trodde. Priserna varierar väldigt och vad som ingår likaså, så jag skulle uppskatta om ni hjälper mig med val av kamera!

Jag har tittat lite extra på Powershot A80 och Ixus 400/430, men är helt öppen för andra förslag. Bilderna jag kommer ta ska användas till hemsidor och för att dokumentera nöjen så som resor och fester :cool:

Jag har bestämt mig för att jag vill ha 256Mb minne och kunna ha kameran på mig så storleken är inte helt oviktig. Vad jag förstått så tar A80 bättre bilder än Ixus modellerna, men finns det inte någon "liten" kamera som mäter sig med A80 i bildkvalité?!

Med vänlig hälsning!

// Adam

Jag rekommenderade...

...Canon A80 till mina vänner och dom blev väldigt nöjda!
Dels ligger den i ett humant prisläge och sen är den inte så skrymmande om man vill ha med den på t.ex. en resa el. en fest!
Den utfällbara skärmen är oxå ett plus!

Nikon Coolpix serien??

Jag kan tyvärr inte så mycket om de kameramodeller du har kollat på men själv vet jag att många Nikon Coolpix kameror har varit och är fortfarande mycket bra. Jag har själv en Coolpix 995 som är helt suverän men då framförallt för makrobilder och det verkade inte vara ditt gebit. Det kan kanske vara värt att kolla upp innan du bestämmer dig. Så även Olympus och Minolta. Tusan vad det blev många nu.
Det finns ju massor med sajter med recensioner på olika kameror så även här. har du kollat på dom här på sidan?

Hoppas du hittar en kamera som du blir nöjd med.

Ciao Annika

Har nu börjat leta bland de kompaktare kamerorna, tror att jag kommer störa mig annars.

Intressantast just nu är Casio Exilim EX-Z4 och Pentax Optio S4.

The search continues!! :)

ANNONS