Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hjälp med pocket wizard

Produkter
(logga in för att koppla)

aloha

Aktiv medlem
Hej

Behöver lite hjälp för att koppla Pocket wizard till min 550 EX...

Jag koppla först den transmitter till kameran (PC sync.) men sedan????? Hur fungerar det? hur kan jag koppla Receiver till blixen :-(

Tack

Du har en kabel mellan receiver och till blixen. Ställ in båda på samma kanal sen är det bara att köra på.

Du fick väl en när du köpte Pocket Wizard? En kort liten sak, sen har du säkert en kabel som kom med blixten. Dessa passar förhoppningsvis om inte får du köpa ny kabel.

köpt beg. pocket wizard och inte fick nån kabel! ska kolla om det finns nåt på scandinavianphoto men vet inte riktigt vad jag ska ha för kabel
:-(

:-( !!! Nån som vet? Hur kopplar man den 550 EX Canon till PW receiver??? vilken kabel behöver man?

Sändaren sätter du i blixtskon och mottagaren kopplar du till blixten. Vet inte vad din blixt har för ingång med från PW:n är det en vanlig "japankontakt"

aloha skrev:
:-( !!! Nån som vet? Hur kopplar man den 550 EX Canon till PW receiver??? vilken kabel behöver man?
Du behöver en PC-adapter till din 550 för att det ska fungera. Till adaptern kopplar du en sladd med PC-kontakt i den enda änden och en 3,5 mm miniphone i den andra. Klart.

scandinavian har sådana. jag hade samma problem tidigare. fick i ett kuvert snabbt. senare hittade jag original kabeln i kartongen...

jag förstår inte ! Det kan inte vara PC to Miniphone utan det måste ju vara hotsko to miniphone men var kan jag hitta den??

aloha skrev:
jag förstår inte ! Det kan inte vara PC to Miniphone utan det måste ju vara hotsko to miniphone men var kan jag hitta den??
En PC-adapter är en hotshoe med en PC-kontakt på sidan. Köp en med stativgänga så kan du montera blixten på stativ.

Jag har aldrig sett en sladd som går från miniphone direkt till en hotshoe. Går säkert att fixa om man är händig och orkar.

Hjo, det stämmer. Normalt har en PC-adaper en hona, den på bilden har en hane.

Köp en PC-adaper med en hona och sedan en sladd med en miniphone och en PC-hane så är du hemma.

varför ska du ha en hotshoe grejja ?

du ska sätta din pw transmitter i kamerans blixtsko grej, mellan din 55o och pw recivern ska du ha en kabel som du kan köpa här --> http://www.pccords.com/ dom har allt och om dom inte har så bygger dom.

eller här --> http://www.bhphotovideo.com

kolla bara vad det är för kontakt på blixten men det är nog en vanlig pc kontakt, isåfall ska du ha pc to miniphone cable... hat så kul...

TACK!!!!!!!! :)

Miniphone to Hot Shoe Female är vad jag ska ha! Finns den i Sverige eller ska jag beställa från US??

/Mat

Bilagor

• pockwi12a.jpg
    pockwi12a.jpg
    12.9 KB · Visningar: 213
OK, tack allihopa! nu har jag allt som behövs! Har kopplat allt som det ska, och blixten (550 EX) på manuellt... men när jag trycker på TEST (Receiver)händer det ingenting :-(
Håller på att bli galen med detta!
Har kollat på pocket wizard sida och forumet, många frågade samma sak men det fanns inget svar!!! Please HELP !!!

Mysko...

* Sitter synksladden i Flash-uttaget på din PW?

* Tänds dioden på din PW-mottagare när du håller in Test-knappen?

* Har du tryckt i blixten i skon ordentligt? Tryck till ordentligt!

* Brinner blixten av när du drar ur eller sätter i kontakten i din PW?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar