Kristoffer Almqvist
Ny medlem
Har precis köpt en begangnad Nikon D200 utan optik. Innan jag köpte huset hade jag bestämt mig för att köpa ett Sigma 18-50 f2,8 hsm macro.
Men nu såhär i efterhand har jag blivit lite tveksam.
Det finns ju ett flertal andra modeller som man kan köpa betydligt billigare begangnat. De modeller jag tänker på då är ju Sigmas 17-70, men även den äldre verisionen av Sigma 18-50.
Så vad jag då undrar över är följande:
Är Sigmas 18-50 (den nyare modellen) märkbart bättre än sin föregångare?
Hur står sig Sigmas 17-70 jämtemot de andra två 18-50, jag menar då bildkvalitet, skärpa, medmera.
Är det inte smartare att köpa någon av de äldre modellerna, för att sedan lägga eventuellt överblivna pengar på tex, en telezoom eller ett macrobojektiv?
Alla som har en åsikt eller erfarenhet får gärna hjälpa mig att fatta ett vettigt beslut!
MVH
Christoffer
Men nu såhär i efterhand har jag blivit lite tveksam.
Det finns ju ett flertal andra modeller som man kan köpa betydligt billigare begangnat. De modeller jag tänker på då är ju Sigmas 17-70, men även den äldre verisionen av Sigma 18-50.
Så vad jag då undrar över är följande:
Är Sigmas 18-50 (den nyare modellen) märkbart bättre än sin föregångare?
Hur står sig Sigmas 17-70 jämtemot de andra två 18-50, jag menar då bildkvalitet, skärpa, medmera.
Är det inte smartare att köpa någon av de äldre modellerna, för att sedan lägga eventuellt överblivna pengar på tex, en telezoom eller ett macrobojektiv?
Alla som har en åsikt eller erfarenhet får gärna hjälpa mig att fatta ett vettigt beslut!
MVH
Christoffer