Annons

Hjälp med ny objektiv till d90

Produkter
(logga in för att koppla)

seno

Ny medlem
hej
har en nikon d90 med nikon 18-200 objektiv som jag köpte för någon månad sedan.
just nu går jag i tankar att köpa ny objektiv till kameran, jag är en amatör som vill lära mig lite mer om foto, fotar mest hemma och i närheten av huset,jag valde 18-200 objektivet mest för att jag har så mycket anvädning för den,men hörde om man vill få riktigt skarpa bilder så ska man satsa på någon fast objektiv med bättre ljuskänslighet.
var i dag på mediamarkt och de tipsade om nikons 50 mm
f/1,8 fasta objektiv för 1600 kr.men jag är lite skeptisk till det för att min objektiv som jag har nu kostar ca 7000 kr.
så hur kan en fem gånger billigare leverera bättre bilder.
jag skulle kunna tänka mig att betala upp till 4000 kr för någon bra objektiv, har ni någon tips om vad kan man köpa, eller räcker det med min befintliga objektiv.
tack
 
hej
har en nikon d90 med nikon 18-200 objektiv som jag köpte för någon månad sedan.
just nu går jag i tankar att köpa ny objektiv till kameran, jag är en amatör som vill lära mig lite mer om foto, fotar mest hemma och i närheten av huset,jag valde 18-200 objektivet mest för att jag har så mycket anvädning för den,men hörde om man vill få riktigt skarpa bilder så ska man satsa på någon fast objektiv med bättre ljuskänslighet.
var i dag på mediamarkt och de tipsade om nikons 50 mm
f/1,8 fasta objektiv för 1600 kr.men jag är lite skeptisk till det för att min objektiv som jag har nu kostar ca 7000 kr.
så hur kan en fem gånger billigare leverera bättre bilder.
jag skulle kunna tänka mig att betala upp till 4000 kr för någon bra objektiv, har ni någon tips om vad kan man köpa, eller räcker det med min befintliga objektiv.
tack

Fast optik är enklare i konstruktionen. Jag har både 18-200 och 50 1:8. Kan verkligen rekommendera det senare - ett perfekt porträttobjektiv. / mvh FiCa1