Annons

Hjälp med mått på en D80 + batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)

yabbah

Aktiv medlem
Hej på er, funderar på att köpa en Lowepro slingshot 200AW och ett batterigrepp till min D80.

Men nu funderar jag bara, kommer kameran gå ner med bat.greppet på? Någon med erfarenhet eller ork att mäta höjden på sin D80 med bat.grepp? :)

MVH
Niklas
 
Haha, om du väntar några dagar så kan jag testa... har nämligen beställt batterigrepp och en slingshot 200 ;)
Torde vara hemma mot slutet av veckan.

Tittade dock lite närmare på en 200:a idag och den verkar rymlig så det ska nog passa sig.
 
Jodå, den går nog fint in!

har en eos 30D+batterigrepp, och den går hur bra som helt in i slingshot 200!
 
Tack för svaren alla, jag får la lägga en beställning då :)

@Christoffer: Du får gärna berätta hur det gick när du får hem grejjerna.

MVH
Niklas
 
Niklas: Självklart! Greppet är i postens terminaler och lastbilar redan, kanske landar i morgon :)
Bara väskan som väntar på att få packas och skickas...
 
Niklas (och ev. övriga): Med batterigreppet på D80 så funkar det alldeles utmärkt i slingshoten. Ska nog personligen föredra att ha greppet ditsatt, kameran ligger kvar lite bättre då faktiskt, utan grepp kändes det lite som att kameran mest ramlade omkring i väskan (men ja, så klart håller den sig kvar med tanke på objektivet).

Det klämmer inte fast på höjden men det ger heller inget superavstånd till kanterna - perfekt faktiskt :)

Körde med 18-135mm + motljusskydd så nästintill hela djupet gick åt, tänk på att ta till ett par millimeter i djupet - minneskortsfickan är ganska tjock och behöver inte trycka sönder kameran helt ;)
 
Ja, det går utmärkt.
Har D80 + batterigrepp och Sigma 70-300 monterat (med motljusskyddet vänt) i min Slingshot 200.

//Martin
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.