Annons

Hjälp med köp av förstakamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Kisstoffs

Ny medlem
Har nu bestämt mig för att skaffa en duglig kamera. Ingen liten "partykamera". Har dock aldrig fotat nå speciellt förut och behöver därför hjälp med vad man kan tänkas köpa.

Gränsen ligger väl runt 5.000. Nytt som begagnat spelar ingen roll. Behöver inte vara nå sniperkamera, men ska kunna ta bra bilder.

Vad finns det att rekommendera?

Mvh/Niklas

börja med...

att gå in i fotobutiker och känn dig fram på marknaden. Tror det bara skulle vara avigt att beställa nånstans utan att ha klämt lite innan...

Som andra sagt, gå och kläm så du märker skillnaden i storlek och lite sådant på de olika husen. Vilket märke du väljer spelar ingen direkt roll. Det säljs inga dåliga digitala systemkamror. Har du folk runt dig som har ett märke så kanske du får låna optik om du köper samma märke.

Sen tycker jag att det är ganska vettigt att köpa första kameran begagnad. Då kan du komma undan billigare på huset och köpa bättre optik.
Köp av någon på samma ort så du inte köper gisen i säcken och ta gärna med dig någon som har systemkamera sen tidigare när du ska handla för du kommer säkert glömma att fråga hälften av det du tänkt när du väl är där.

//erik

Får göra som ni säger och ta mig en titt på vad som finns, och vilken storlek som passar mig bäst.

Känner dock ingen som håller på och fotograferar, så är on my own så att säga.

Tackar för tipsen och får väl återkomma när jag vet lite mer om vad jag vill ha.

Mvh/Niklas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar