Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hjälp med fågelidentifiering?
- Trådstartare Gorgus
- Start datum
Omar
Aktiv medlem
Graal
Avslutat medlemskap
KVICK skrev:
Jag är ganska säker på att det är en gulnäbbad kråkspark.
/Göran
Nej det är fel. Jag kan ge er några ledtrådar:
Den har ett tyskt artnamn. Den är utrotningshotad eftersom det bara finns en enda individ som dessutom är allvarligt skadad pga livlig lek. Individen har dessutom behagat att gömma sig någonstans där jag inte kan hitta den just nu. Den består av trä och är i verkligheten försedd med hjul.
Altair
Aktiv medlem
Omar skrev:
Hej
Det är en ormvråk.
MVH
Omar Brännström
http://www.pbase.com/omar_brannstrom/galleries
Tack för hjälpen Omar!
Mvh Peter
Graal
Avslutat medlemskap
Chasid
Aktiv medlem
Chasid
Aktiv medlem
Graal skrev:
Står det inte Afrika på resväskan? Då kan vi begränsa oss till flyttfåglar.
Det är därför jag räknade bort blåmes, för de flyttar inte så vitt jag vet. En f.d. granne till mig var blåmes och han var hemma hela vintern och festade runt med sina polare gråsparven och ugglan i stort sett varje kväll. De var faktiskt rätt så störiga, skönt att man bor i eget hus nu...
Men frågan kvarstår vad är det för fåglar? Det kan vara en blåspräcklig festprisse och en nunnefågel som har rymt mot sydligare nejder men det är bara en ren gissning.
peternilsson75
Aktiv medlem
fortsättning
Eftersom det är så många som är väldigt duktiga på att artbestämma kanske någon kan hjälpa mig med denna?
Fågeln är plåtad i Costa Rica, och jag har tyvärr ingen aning om vad det är för sort.
PN
Eftersom det är så många som är väldigt duktiga på att artbestämma kanske någon kan hjälpa mig med denna?
Fågeln är plåtad i Costa Rica, och jag har tyvärr ingen aning om vad det är för sort.
PN
peternilsson75
Aktiv medlem
peternilsson75
Aktiv medlem
Tack Staffan! Jag ska kolla vidare på det nu när jag har något att gå på.
PN
PN
casting
Aktiv medlem
Då har jag en fråga om någon kan svara...
Hakar på i den här tråden. Fotade den här i Skåne tidigare i våras. Jag gissar på en fjällvråk, men mina fågelböcker är inte tillräckligt bra för att ge ett hundraprocentigt svar, så jag slänger ut frågan till alla duktiga personer på FS istället Kalla det lathet om ni vill Någon som kan berätta vad det är och hur jag ser det på en sittande fågel?
Hakar på i den här tråden. Fotade den här i Skåne tidigare i våras. Jag gissar på en fjällvråk, men mina fågelböcker är inte tillräckligt bra för att ge ett hundraprocentigt svar, så jag slänger ut frågan till alla duktiga personer på FS istället Kalla det lathet om ni vill Någon som kan berätta vad det är och hur jag ser det på en sittande fågel?
Bilagor