Annons

hjälp med Emma

Produkter
(logga in för att koppla)

Ponnytok

Aktiv medlem
Jag har en bild på min sida på min dotter Emma men jag tror att den kan bli så mycket bättre men jag är inte så duktig på efterbehandling tyvärr.

Jag har i min variant lagt till håret från en annan bild till den jag nu lagt in samt gjort lite småändringar.

Men ni har fria händer att göra vad ni vill med någon av bilderna eller mixa eller vad ni tror blir bäst...

Här lägger jag båda två, vill ni ha dem i stort format så säg till så mailar jag dem till er.

Tackar på förhand!
Charlotte
 

Bilagor

  • emma-i-snon.forum.jpg
    emma-i-snon.forum.jpg
    31.6 KB · Visningar: 755
Beskärning och makro av blanda kanaler, Gjort på några sekunder alltså, men snön vet jag inte om jag ville ha med. Men Emmas leende var ju fint så ...
 

Bilagor

  • emma1.jpg
    emma1.jpg
    30 KB · Visningar: 597
Försökt lyfta fram ansiktsdrag och ögon. Tagit bort färgsticket i snön.
 

Bilagor

  • emma-i-snon.forum2_nl2.jpg
    emma-i-snon.forum2_nl2.jpg
    56.8 KB · Visningar: 564
Senast ändrad:
Automatisk färg :). Sen maskade jag snön och gjorde den blåare samt liten kontrastökning. Vitade även till tänderna. Tog fram lite mer detaljer i jackan också med hjälp av skugga/högdager. Känns lite kyligare och vintrigare nu, tycker jag.
 

Bilagor

  • emma-i-snon_just.jpg
    emma-i-snon_just.jpg
    25.2 KB · Visningar: 559
Tack för era bidrag!

Jannike: tyckte ögonbryn mm blev så röda på din bild, annars var den läcker.

Sven: hm, kanske man skulle klippa den fast jag tycker håret är fint... får fundera lite.

Niklas: gillar denna, och ögonen var jättebra.

Björn: din är helt klart bäst, fina färger och klart och fint. TACK.

Lek gärna vidare om ni vill, ingen som ger sig på att ta håret från bild 1 och lägga in på bild 2...
Jag har en sådan variant i mitt barnalbum men där är ju inte färgerna riktigt bra tyvärr.
Men jag ska jobba vidare med det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.