Annons

Hjälp, kan inte överföra bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
Phoenix_89 skrev:
Det funkade förr. Kunde kopiera bilderna direkt och överföra dem till datorn. Efter ett tag så går det helt enkelt inte, även om jag försöker öppna bilderna i psp och spara på datorn.

Vad kan jag göra åt det? Följande felmeddelande dyker upp (bild):

http://hem.bredband.net/bojan89/problem.gif

Från kameran? Då ligger dom inte på C:\...?
Eller vad gör du mer exakt när du får felmeddelandet? Det verkar som du försöker öppna en temporär fil som IE skapat...

Re: Re: Hjälp, kan inte överföra bilder!

tritub skrev:
Från kameran? Då ligger dom inte på C:\...?
Eller vad gör du mer exakt när du får felmeddelandet? Det verkar som du försöker öppna en temporär fil som IE skapat...

Det gör jag inte...

Gör precis som jag gjort förr och det har funkat förut men inte nu.

Köpa kortläsare är inte nödvändigt då det fungerade förut.

Re: Re: Re: Hjälp, kan inte överföra bilder!

Phoenix_89 skrev:
Det gör jag inte...

Gör precis som jag gjort förr och det har funkat förut men inte nu.

Köpa kortläsare är inte nödvändigt då det fungerade förut.

"Var och en blir salig på sin tro"
/Thomas.

Hmm,

försöker du öppna bildfilen från PhotoShop medan den fortfarande ligger i kameran, för att sedan spara den på en hårddisk i datorn? Om det är så du gör, kan du inte försöka kopiera bildfilerna från kameran till datorn innan du öppnar dom. Att öppna orginalfilen på minneskortet gör det ju dessutom möjligt att av misstag redigera bilden och spara den och på så vis förlora originalfilen innan den ens lämnat kameran.

Kristofer

Re: Hmm,

in2kma skrev:
försöker du öppna bildfilen från PhotoShop medan den fortfarande ligger i kameran, för att sedan spara den på en hårddisk i datorn? Om det är så du gör, kan du inte försöka kopiera bildfilerna från kameran till datorn innan du öppnar dom. Att öppna orginalfilen på minneskortet gör det ju dessutom möjligt att av misstag redigera bilden och spara den och på så vis förlora originalfilen innan den ens lämnat kameran.

Kristofer

Det är det jag försöker att göra, att kopiera dem till datorn innan jag öppnar dem men det fungerar inte.

Ingen aning om vad som kan ha hänt.

kortläsare för 150:- på scandinavianphoto löser alla beskymmer.

Eftersom du inte förklarar hur du gör vid felet kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer

Kalle_B skrev:

Eftersom du inte förklarar hur du gör vid felet kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer

Tack Kalle, du har sunda ider.
/Förslagsställare. Thomas.

Vet inte om det är samma fel som jag hade med min minolta d7d men det gick inte att föra över bilderna till datorn och då visade det sig att jag råkat ställa in minoltan på fjärrlaging istället för datalagring så jag ändrade tillbaka och då funkade det kanon igen

Odden skrev:
Vet inte om det är samma fel som jag hade med min minolta d7d men det gick inte att föra över bilderna till datorn och då visade det sig att jag råkat ställa in minoltan på fjärrlaging istället för datalagring så jag ändrade tillbaka och då funkade det kanon igen

Hur gick du till väga för att göra detta?

Har inget förslag på lösning. Ville bara säga att vad less man blir på alla dessa meningslösa förslag på lösningar... Killen satt förmodligen vid datorn just då och ville föra över bilder, då vill man inte höra "köp en minneskortsläsare". Det hjälper ju inte direkt en vid det tillfället! Förmodligen finns det andra och för det tillfället mer hjälpliga lösningar och sitter man inte på dom kan man väl lika gärna ge sjutton i att skriva...

mange78 skrev:
Har inget förslag på lösning. Ville bara säga att vad less man blir på alla dessa meningslösa förslag på lösningar... Killen satt förmodligen vid datorn just då och ville föra över bilder, då vill man inte höra "köp en minneskortsläsare". Det hjälper ju inte direkt en vid det tillfället! Förmodligen finns det andra och för det tillfället mer hjälpliga lösningar och sitter man inte på dom kan man väl lika gärna ge sjutton i att skriva...

Kalle Bexelius (Kalle_B) skrev:

Jag kan inte annat än ta åt mig av ditt "påhopp"
även om det kanske inte var ett sådant...

som ajg skrev så kan man inte hjälpa honom då hans problem var långt ifrån utförligt beskrivet. Att det inte går att föra över filer var ju uppenbart, men på vilket sätt försöker han föra över? USB rakt in från kameran? vad får han fär felmeddelanden? Vad händer om något händer? osv

Konstatera att det inte går är lätt, men att förklara vad som är felet är svårare om man inte kan förklara. Att köpa kortläsare gav jag som förslag då det antagligen är det bästa sättet för att minimera risken för fel i framtiden... och inte är det dyrt heller

Phoenix_89 skrev:
Hur gick du till väga för att göra detta?

Jag gick in på menyer och gick bort på en symbol som liknade en skyftnyckel och där fanns det att välja
Men det borde stå ibruksanvisningen hur du skall ställa om om det nu är det som är det som är feler

Kalle_B skrev:
Kalle_B skrev:

som ajg skrev så kan man inte hjälpa honom då hans problem var långt ifrån utförligt beskrivet. Att det inte går att föra över filer var ju uppenbart, men på vilket sätt försöker han föra över? USB rakt in från kameran? vad får han fär felmeddelanden? Vad händer om något händer? osv

Konstatera att det inte går är lätt, men att förklara vad som är felet är svårare om man inte kan förklara. Att köpa kortläsare gav jag som förslag då det antagligen är det bästa sättet för att minimera risken för fel i framtiden... och inte är det dyrt heller

ett påhopp var det inte menat som, men det företogs ju inte direkt utförliga försök att utröna vad som var problemet. Kanske hade varit bättre till att börja med? Bara en tanke, inget illa menat mot någon.

Mvh Magnus

Kalle_B skrev:
Kalle_B skrev:

Ansluter kameran, går in på den enheten och kopierar bilderna jag vill ha manuellt. Men nu går det inte, kopierar och klistrar in på skrivbordet men inget händer. Det var inte så förr.

Försöker på ett annat sätt, genom att öppna med photoshop och save as men bildfilerna går inte att öppnas. Den söker i en helt annan mapp.

ANNONS