Annons

Hjälp, hur kan jag hänga bilder?!

Produkter
(logga in för att koppla)

flipp_90

Aktiv medlem
Jag flyttar nu i dagarna och jag har tänkt att få upp lite bilder på mina väggar i mitt nya sovrum!

Rummet är rektangulärt och på en av de långa väggarna kommer vara ganska kal. Där tänkte jag att jag skulle hänga lite bilder! Jag tänker att jag gärna skulle vilja flera bilder, lite som ett collage, gärna med möjlighet att ändra om när man känner för det!

Därför går nog ramar bort och jag tänker att jag kanske bara vill ha bilderna i sig själva. Jag har sett att det finns lite gummiband som man krokar upp och sedan kan fästa bilder med klädnypor typ. Något sådan kanske vore nått!

Aja, nog med mina funderingar. Har ni några förslag, tipps eller ideer på hur man på ett stilrent, simpelt och snyggt sätt kan få upp lite bilder på en vägg?

God Jul!

Om du vill kunna ändra hur bilderna hänger utan att väggen ser ut som en schweizerost efter något år finns det en enkel lösning: sätt upp en träregel högt på väggen, strax under taket. Den skall sitta någon millimeter ut från väggen. Du kan då spika/skruva i denna regel bäst du vill, för att fästa fiskelina som du låter löpa bakom träregeln (dvs mellan regeln och väggen, därav att den skall sitta någon mm ut), och sedan hänger du dina bilder i fiskelinan.

Om du vill kunna ändra hur bilderna hänger utan att väggen ser ut som en schweizerost efter något år finns det en enkel lösning: sätt upp en träregel högt på väggen, strax under taket. Den skall sitta någon millimeter ut från väggen. Du kan då spika/skruva i denna regel bäst du vill, för att fästa fiskelina som du låter löpa bakom träregeln (dvs mellan regeln och väggen, därav att den skall sitta någon mm ut), och sedan hänger du dina bilder i fiskelinan.

Det finns små krokar man kan hänga i regel utan spik.

Om regeln i taket är stabil går det bra att hänga i den, noll hål.

Hej!
Jag använder galleriskena till mina ramade bilder.
På skenan uppe vid taket finns en skåra där man trär på perlonlinor. På linorna trär man sedan på krokar av olika storlek och behov. Man kan ha flera krokar på samma lina som jag har på bilden.
Hur man vill arrangera bilderna är det bara fantasin som sätter stopp för.
Skena, trådar och krokar kan man köpa här:
http://www.kram.se/hang.htm#ovr

Bilagor

• Tavlor.jpg
    Tavlor.jpg
    59 KB · Visningar: 464
ANNONS