Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hjälp, hur får jag bort security tool

Produkter
(logga in för att koppla)
ok, var går jag sen?

Om det är mig du frågar, så är det alltså den här guiden du följer. http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=35407 Ser lite bråtig ut, men steg 1-5 är förberedande och under steg 6 finner du själva rengöringsförfarandet för ditt operativsystem. Brukar följa det här forumet ibland och de är noggranna och mycket kunniga. Proceduren ovan tar ett par timmar att gå igenom, har du därefter fortsatta problem skapar du en ny tråd, beskriver problemet och bifogar loggarna.
 
ok, men problemet är att jag inte kan ladda ner något program till datorn då security tool blockerar allt.....finns det något annat man kan göra?
 
Ladda ner till annan dator och överför till den infekterade datorn via cd eller annan lagringsenhet. Sedan kommer ju frågan om programmen går att installera och köra på den infekterade maskinen, men det är ju nästa steg.
 
ok, men problemet är att jag inte kan ladda ner något program till datorn då security tool blockerar allt.....finns det något annat man kan göra?

Kan du inte ladda ner verktygen du behöver med en annan dator och lagra dem på USB-minne?

Om du är desperat för att bli av med skiten så kan du kopiera alla dina filer till CD/DVD-skiva eller extern hårddisk och helt enkelt ominstallera allt. Jag vet, det är inte det minsta kul, men om du inte får något annat att funka så återstår egentligen inget annat.
 
1. För att slippa blockering av Security tools, starta Windows i felsäkert läge. Detta genom att trycka på F8 under datorns uppstart. Behöver inte vara just F8 på alla datorer.

2.Välj om du vill starta med eller utan nätverk. Med är att rekommendera om du kan det.

3. Ladda ned Malwarebytes antimalware som biter på security tools.
http://www.malwarebytes.org/

4. Installera det i felsäkert läge. Uppdatera om du kan därifrån och kör en snabbscanning.

5. Starta om datorn i normalt läge och scanna hela datorn.
 
tack för era svar, detta är verkligen inte kul
Kan tyärr inte avinstallera via kontrollpanelen, testade detta direkt men programmet blockeras hela tiden av security tool. får nog installera XP på nytt då vet man iaf att skiten försvinner som tur är har jag en dator till.
-F
 
tack för era svar, detta är verkligen inte kul
Kan tyärr inte avinstallera via kontrollpanelen, testade detta direkt men programmet blockeras hela tiden av security tool. får nog installera XP på nytt då vet man iaf att skiten försvinner som tur är har jag en dator till.
-F

Du har ju felsäkert läge att använda dig utav.
 
Kan jag låna lite utrymmet för ett liknande fall?
För länge sedan installerade jag en provversion av Advanced Registry Optimizer. Sedan provperioden är slut har jag inte kunnat avregistrera programmet trots olika försök. Nu poppar det upp med jämna mellanrum. Mycket irriterande. Är det f.ö. något skumt med programmet så jag får in någat otäckstyg i datorn?

Vet någon hur jag ska få bort programmet är jag mycket tacksam. Försökte med CCleaner och liknande program utan resultat.
 
Kan jag låna lite utrymmet för ett liknande fall?
För länge sedan installerade jag en provversion av Advanced Registry Optimizer. Sedan provperioden är slut har jag inte kunnat avregistrera programmet trots olika försök. Nu poppar det upp med jämna mellanrum. Mycket irriterande. Är det f.ö. något skumt med programmet så jag får in någat otäckstyg i datorn?

Vet någon hur jag ska få bort programmet är jag mycket tacksam. Försökte med CCleaner och liknande program utan resultat.

http://forums.cnet.com/5208-6132_102-0.html?threadID=339245

Därefter hänvisas man till malwarebytes sida:
http://www.malwarebytes.org/malwarenet.php?name=Rogue.Advanced.Registry.Optimizer

Så testa malwarebytes och se om den plockar bort den.
 
Har man råkat ut för något sånt där så skulle åtminstone jag vara väldigt tveksam till att använda datorn till något seriöst. Programmen öppnar ju upp bakdörrar för andra elaka program och bara för att antivurusprogrammen känner igen ett är det inte säkert att du blir av med alla.

Nä, blåsa ur datorn helt och på med fräscha grejer skulle jag betrakta som enda alternativet.

//Jim, som precis hjälpt pappsen att "avinstallera" Antivirus Pro 2010.
 
hur får jag bort security tool gratis?

idag när jag satt inne på msn så kom det upp ett pogram om heter "security tool" och jag har fick in på google.se sökte "ta bort secuity tool" och fick ett tips att ta bort genom att ladda ner " SpyHunter" till datan o det har funkat jättebra för andra. Men när jag väl skulle ta bort det så måste ja ha ett konto o betala 300 kr för det,óch det är ja faktiskt inte villig att göra.
Någon annan hade kommenterat den sidan o sagt något om att man kunde göra nåt genom att starta om datan i fel läge och trycka F8 och sånt, men jag vill inte förstöra datan mer än va ja gjort nu eftersom vi har precis hatt den på lagning, snälla svara nån!!
 
Security Tool är ett "räligt" bluffprogram... :(
Du kan prova dessa instruktioner för att få bort det utan att bli blåst på några pengar.

http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-security-tool

Först beskrivs vad det här viruset gör och sen en längre beskrivning över vad du behöver göra (inklusive ladda ner ett rensningsprogram - inget lurt den här gången...).
Jag har inte själv testat just denna instruktion men bleepingcomputer.com har funkat bra tidigare för min del :)

När du sen är klar så rekommenderar jag att du skaffar ett riktigt verktyg för att skydda datorn. Ett förslag är ESET Smart Security (antivirus/brandvägg). Jag har använt detta progam i snart två år nu. Funkar utmärkt utan att käka upp en massa resurser på din dator. Väl värt pengarna. (se www.eset.se)
Lycka till!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.