Charlotte Caroline
Medlem
För det andra, har du en bra profil för din kombination av papper och skrivare?
MVH/Stefan
www.profiler.nu
Om jag använder Epson papper går det inte automatiskt då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För det andra, har du en bra profil för din kombination av papper och skrivare?
MVH/Stefan
www.profiler.nu
Jag har en Epson 3800 och den levererar fantastiskt bra utskrifter både på fotopapper och korrekturpapper. Men jag känner igen besvikelsen (som jag också kände från början). Utskrifterna blev allt utom bra. Framför allt var det viktigt att utskriftinställningarna i Photoshops dialogruta och drivrutinens var rätt inställda. Ännu bättre blev det efter att Profiler.nu tog fram profiler för respektive papper.
Ge inte upp!
Jag fotar, men använder även fotona bland annat när jag gör broschyrer, dvs. trycker på tjock, 200 g kopieringspapper.
Därför har jag nu köpt en ny, superdyr maskin för att både spara tryckerikostnader, samt för att använda när jag skriver ut foton och andra bilder.
Men, den gör usla utskrifter när jag printar ut dem på vanligt papper, 200 g.
Bilderna blir t o m sämre än de som min gamla, enkla, billiga (trasiga) Canon skrivare gjorde. :-(
Skitmycket pengar bortkastade eller?
Blir mycket glad över hjälp!!
Köpte en Spyder 3 för att kalibrera skärmen, men skillnaden före och efter var så försvinnande liten att jag undrar om jag inte kunde ha skippat den. Den lilla skillnaden kan väll inte utföra de "stordåd" folk pratar om?
Hrmf.....