iRebecka
Guest
Ska köpa en ny kamera men kan inte bestämma mig för vilken.
Skapade en tråd om Canon PowerShot G7 X men valde bort den pga. att den saknar uttag för extern mikrofon.
För att ni ska kunna hjälpa mig på bästa sätt så...
Mina ändamål är:
Bevara minnen
Fota djur (hundar) i rörelser
Göra YouTube videos
Mina krav är:
Bra videofunktion (full HD, manuell/autofokus)
Uttag för extern mikrofon
Utfällbar skärm (som går att rikta framåt)
Snabb för fånga djur i rörelser på bild
Budget: Max 5000 kr (helst billigare).
Jag kommer börja med att fota och filma i autoläge så jag värdesätter bra autoinställningar. Önskar trots detta manuella inställningar för kunna utveckla mig.
Kameror som jag tittar på just nu är Panasonic Lumix DMC-FZ200 (bridgekamera) och Nikon CoolPix P7800 (avancerad kompaktkamera). FZ200 verkar ha bättre videofunktion (snabbare, fler funktioner) men jag är osäker på vilken som är bättre på att ta stillbilder av djur i rörelser?
Finns det kanske någon annan kamera ni skulle rekommendera som uppfyller mina krav?
Skapade en tråd om Canon PowerShot G7 X men valde bort den pga. att den saknar uttag för extern mikrofon.
För att ni ska kunna hjälpa mig på bästa sätt så...
Mina ändamål är:
Bevara minnen
Fota djur (hundar) i rörelser
Göra YouTube videos
Mina krav är:
Bra videofunktion (full HD, manuell/autofokus)
Uttag för extern mikrofon
Utfällbar skärm (som går att rikta framåt)
Snabb för fånga djur i rörelser på bild
Budget: Max 5000 kr (helst billigare).
Jag kommer börja med att fota och filma i autoläge så jag värdesätter bra autoinställningar. Önskar trots detta manuella inställningar för kunna utveckla mig.
Kameror som jag tittar på just nu är Panasonic Lumix DMC-FZ200 (bridgekamera) och Nikon CoolPix P7800 (avancerad kompaktkamera). FZ200 verkar ha bättre videofunktion (snabbare, fler funktioner) men jag är osäker på vilken som är bättre på att ta stillbilder av djur i rörelser?
Finns det kanske någon annan kamera ni skulle rekommendera som uppfyller mina krav?