Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hjälp!! (ang. inscannat kort)
- Trådstartare Artoz
- Start datum
homeless clubkid
Aktiv medlem
homeless clubkid
Aktiv medlem
fast det kan ju vara ett kort som är taget med en snabbfilm och då blir det kornigt. då är det inte så mycket att göra åt
Tonyeagle
Aktiv medlem
scanna om
scanna om det med andra inställningar. Prova lite olika. Det låter konstigt att det blir brusigt. Scanna det som ett färgkort och använd 300-400 dpi om du inte ska förstora det. Se till att inte kräma på för mycket kontast. Har själv provat att scanna av äldre kort och de brukar i 99 fall av 100 bli mycket bättre än originalet efter lite pillande i bildbehandlingsprogrammet. (trots att jag är ganska kass på bildbehandling)
scanna om det med andra inställningar. Prova lite olika. Det låter konstigt att det blir brusigt. Scanna det som ett färgkort och använd 300-400 dpi om du inte ska förstora det. Se till att inte kräma på för mycket kontast. Har själv provat att scanna av äldre kort och de brukar i 99 fall av 100 bli mycket bättre än originalet efter lite pillande i bildbehandlingsprogrammet. (trots att jag är ganska kass på bildbehandling)
dumbo
Aktiv medlem
Jag antar att det du benämner som brus är kornet i filmen. Det går att reducera detta en del med program som tex Neat Image, som redan föreslagits, men man kan inte få bort det helt, för då kommer massa detaljer att försvinna åxå.
Om du har lust möjlighet att lägga upp bilden, eller en del av den någonstans, så att man kan se hur det ser ut, så är det lättare att komma med möjliga lösningar på ditt problem.
Om du har lust möjlighet att lägga upp bilden, eller en del av den någonstans, så att man kan se hur det ser ut, så är det lättare att komma med möjliga lösningar på ditt problem.
J_Plupp
Aktiv medlem
Artoz skrev:
Fick för lite sen ett gammalt kort av svärföräldrarna på svärfars föräldrar. Och nu när jag har scannat in kortet så blir det så brusigt. Är det ngn som har förslag på hur jag ska få till det i photoshop elements??
Önskar hjälp.
De vill ha kortet snart.
mvh
Anna-Karin
Gammla fotografier mår ofta bättre av att fotograferas av än att scannas, särskilt om fotopappret har "pärl"-yta.
/ Johan