Annons

hjälp 3600hs d

Produkter
(logga in för att koppla)

dream77

Medlem
Nyligen köpt en sådan blixt.

Den verkar exponera rätt och fungera som den ska.
Men en fråga har jag. Det sitter en lampa som heter auto på blixten, men den lysser inte, och det är inte fel på lampan, den kan lysa det har jag testat. Det står i manualen att den ska inte lysa vid upplättningsblixt förutom när du väljer hel automatik på kameran, dvs det gröna P et. Men det kanske gäller andra minolta kameror. Jag har en dynax 7D. Ska det vara så här, eller är det något som är fel??????

Är det nån användbar blixtfunktion som inte stöds, eller bara den lilla röda lampan?

Fick min idag, köpte den begagnad från...

... en kille här. Är super nöjd, har bara en fråga. Jag har en 3500xi sen innan och den tar död på batterierna direkt, alltså inte av andvändning utan batterierna tar slut på någon månad bara av och sitta i blixten. Läste någonstans att dom skulle hålla länge i 3600:an, men hur mycke drar den i standby? Så tråkigt och behöva leta batterier när den skall andvändas.

Avstängd så ska den inte dra någon ström. Om det är uppladdningsbara batterier du använder & dom inte är fräscha så kan dock strömmen försvinna på en månad. Även nya, uppladdningsbara batterier tappar lite av att ligga men dock inte mycket.

//Larsa

Näe, har använt friska batterier.

Var inte länge sedan jag stoppa i nya i 3500:an för att jag ville prova den med 7d:n, men dom jobbar ju inte så bra ihop. Men så tänkte jag ta dom batterierna till den nya idag, men dom var stendöda. Får väll hoppas 3600:an sparar på krutet lite bättre.

Antar att 3500:an är defekt. Inte normalt med sådan dränering av ström....

Har själv en 5600HS(D) som håller strömmen mycket bra så din 3600 bör också göra det...

//Larsa

Kan säckert vara något fel på den...

.... kan inte minnas att den var så när den var ny. Så de är bara och hoppas på de bästa.

john

Det svar jag fick från minolta var bara att funktionen inte stöds av den kameran. Men blixten fungerar fint och exponerar rätt för det mesta. Men ibland får du trixa lite för att få som du vill, men det måste man ju med ala blixtar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar