Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
HJÄLP! vad ska man köpa?
- Trådstartare Fiffilump
- Start datum
Erik Schalin
Aktiv medlem
Otrevlig? Tja ibland är det otrevligt att ärligt svara sig själv. Jag tror att många som i dag köper en DSLR egentligen hade blivit lika glad över en bra kompakt. Och då tänker jag främst på ekonomin och användningsområdet.
Jag tror att ditt smartaste val är en kompakt.
Om du sedan växer ur den, då är det dags för en DSLR.
Jag tror att ditt smartaste val är en kompakt.
Om du sedan växer ur den, då är det dags för en DSLR.
Sir Anselm
Aktiv medlem
Men va f*n... Vilken j-a rätt har du, eller ni ska jag väl säga, att nedvärdera hennes önskan om att köpa en systemkamera? Hon frågade inte om hon skulle köpa kompakt eller system, hon frågade om hjälp med att välja systemkamera, då tycker jag faktiskt att det är drygt och otrevligt att hålla på och antyda att hon inte kan hantera en sådan och därmed borde hålla sig till en enklare kamera...
Mellan 350D och D40 hade jag nog gått på D40, den har jag läst mycket bra om, har dock aldrig använt den.
Lycka till!
Mellan 350D och D40 hade jag nog gått på D40, den har jag läst mycket bra om, har dock aldrig använt den.
Lycka till!
Erik Schalin
Aktiv medlem
Tycker jag var elakt att påstå att hon inte kan hantera en systemkamera.Sir Anselm skrev:
Men va f*n... Vilken j-a rätt har du, eller ni ska jag väl säga, att nedvärdera hennes önskan om att köpa en systemkamera? Hon frågade inte om hon skulle köpa kompakt eller system, hon frågade om hjälp med att välja systemkamera, då tycker jag faktiskt att det är drygt och otrevligt att hålla på och antyda att hon inte kan hantera en sådan och därmed borde hålla sig till en enklare kamera...
Lycka till!
Fiffilump
Aktiv medlem
Sir Anselm skrev:
Lycka till!
Hej och tack!
Äntligen någon som förstår varför jag skrev här!
Tack för tipset!
Jag har velat ha Nikon D40 länge, men sedan såg jag en billig begagnad Canon Eos 350D.
Men jag vet faktiskt inte vad jag ska välja
Mvh,
Josefine
Sir Anselm
Aktiv medlem
Erik Schalin skrev:
Tycker jag var elakt att påstå att hon inte kan hantera en systemkamera.
Bra att du inser det...
Fiffilump
Aktiv medlem
Erik Schalin skrev:
Tycker jag var elakt att påstå att hon inte kan hantera en systemkamera.
Vet du vad jag tycker?
Jag tycker du inte borde skriva här mera , för du verkar ju inte ha något vettigt att svara så låt heldre bli då!
perstromgren
Aktiv medlem
Fiffilump skrev:
Vet du vad jag tycker?
Jag tycker du inte borde skriva här mera , för du verkar ju inte ha något vettigt att svara så låt heldre bli då!
Såja, bli inte upprörd, det kommer det inget gott ut av. Du har ju fått en del tips, det är kanske dags att använda dem? Om du inte har pengar nu, så har du inte.
Försök att få låna en kamera medan du sparar, så är du bättre rustad att göra ett klokt val när pengarna runnit in.
Per.
PS. Erik skriver som en kratta ibland, så det kan vara svårt att förstå vad han menar. DS.
Fiffilump
Aktiv medlem
perstromgren skrev:
Såja, bli inte upprörd, det kommer det inget gott ut av. Du har ju fått en del tips, det är kanske dags att använda dem? Om du inte har pengar nu, så har du inte.
Försök att få låna en kamera medan du sparar, så är du bättre rustad att göra ett klokt val när pengarna runnit in.
Per.
PS. Erik skriver som en kratta ibland, så det kan vara svårt att förstå vad han menar. DS.
Haha, nej jag försöker att hålla tålamodet uppe! men ibland blir man bara så arg på folk.
Men dem får en att känna sig som en idiot som knappt sett en kamera.
Jag är nybörjare,det kan jag hålla med om, men de får gärna hålla sina snäsvisa kommentarer för sig själva.
Men nog om dem,
Ja det var ett bra tips!
Tack!
Ja , pengarna räcker inte långt nu tyvärr..
men snart så!
Mvh
Josefine
Erik Schalin
Aktiv medlem
Det är definitivt inte mitt syfte, så jag ber det djupaste om ursäkt.Fiffilump skrev:
...dem får en att känna sig som en idiot som knappt sett en kamera.
Fiffilump
Aktiv medlem
Erik Schalin skrev:
Det är definitivt inte mitt syfte, så jag ber det djupaste om ursäkt.
Okej, ursäkten godtas.
ondjultomte
Aktiv medlem
Fiffilump skrev:
Okej, ursäkten godtas.
Alla integskameror är lätta att använda! Du borde gå ner till en affär å klämma på lite kameror å se vilken som passar dig bäst och vilken som du tycker är lätt att använda.
Fiffilump
Aktiv medlem
ondjultomte skrev:
Alla integskameror är lätta att använda! Du borde gå ner till en affär å klämma på lite kameror å se vilken som passar dig bäst och vilken som du tycker är lätt att använda.
Tack för tipset!
Mvh,
Josefine