Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hitta Tamron/Sigma makro

Produkter
(logga in för att koppla)

millimeter

Aktiv medlem
Är det nån som vet var man kan köpa Tamron 90 eller Sigma 105 makro? Ingen affär verkar ha hemma, och de som "beställt från leverantör" har sagt så väldigt länge nu. Objektiven är väl svåra att få tag på, men nån kanske har sett ett?

(Eller Minoltas egna?)

Mycket tacksam för svar.
 
Hej!
Jag har själv precis beställt via en amerikansk internetbutik, Adorama efter tips här på forumet. Jag har beställt ett Tamron 28-75 + ett minolta 50 mm. Jag var inne och kollade precis och såg att de har ett Tamron 90 mm macro/2,8, förmodar att det är det du är ute efter. Köpte själv det för några månader sedan och är otroligt nöjd. Riktigt bra tycker jag att det är.
www.adorama.com, 449$ kostar det.
mvh/lisa
 
Hekla skrev:
Hej!
Jag har själv precis beställt via en amerikansk internetbutik, Adorama efter tips här på forumet. Jag har beställt ett Tamron 28-75 + ett minolta 50 mm. Jag var inne och kollade precis och såg att de har ett Tamron 90 mm macro/2,8, förmodar att det är det du är ute efter. Köpte själv det för några månader sedan och är otroligt nöjd. Riktigt bra tycker jag att det är.
www.adorama.com, 449$ kostar det.
mvh/lisa

Aha okej, hur lång leverans tid kan man vänta sig?

Sen är det ju det där med tullen, om man är har otur (eller följer lagen) tillkommer ju lite pengar. Men värt att tänka på.
 
Jag vet itne hur det är med tull, själv får jag en personlig leverans och inte via post. Men jag vet andra som har beställt via dem. Fick själv tipset här på forumet. Kolla det, frågan var "Objektiv från USA".
mvh/lisa
 
PS.
Glömde det där med leveranstid. Vet inte hur lång tid det tar till Sverige. Inom USA var det bara någon dag. Firman finns i NYC. Jag fick tipset av medlem Kent Bergström som själv hade handlat där, du kan säkert höra med honom.
Hälsningar igen
Lisa
 

Tack! Jag såg inte ditt svar förrän nu, sorry.

Technikdirekt har jag kikat på många gånger :) Tyvärr så anges "coming soon" på Tamron 90, men Sigmas 105 ska dock finnas hemma. Vi får se, egentligen var jag inne på Tamron pga filterstorlek, och så sparar man ju 92 kr.. ;)

Fortsätt leta Tamron åt mig! :)

MVH
 
Beror på hur bråttom du har. Jag har beställt ett Tamron 90 på Cyberphoto och har fått uppgiften att de skall komma in "i mitten av Juli". Det är ju inte så förtvivlat långt borta.

/Patrik
 
Hedlunda skrev:
Beror på hur bråttom du har. Jag har beställt ett Tamron 90 på Cyberphoto och har fått uppgiften att de skall komma in "i mitten av Juli". Det är ju inte så förtvivlat långt borta.

/Patrik

Ah, men du beställde till Nikon eller? Risken finns väl att Minolta inte kommer samtidigt. Minoltagrejer öht kan ju vara lite svåra att få tag på just nu, och man befarar att samma fenomen smittar även piratgrejerna.

Som vanligt vill man ha allting senast igår. Men okej, mitten av juli vore bra. :)


Björn: Ok, kanske ska höra med dem.

Tack för svar!
 
Begagnat Tokina?

Jag har ett begagnat Tokina AT-X 100/2.8 macro (1:2) med Minolta AF-fattning som jag kan sälja om det är av intresse.

mvh
Håkan Åkesson
 
Jag är extremt kräsen ;)

Anddje skrev:
http://www.ac-foto.com/ac/shop/shop.php
Har Tamron 90 2.8, men det står "Normally short-term available. In case of longer delivery time, you will be informed by mail."

Ja, hm, man blir lite fundersam. Om de vanligtvis kan beställa hem med kort varsel, så står det väl samma sak även på hemsidan oavsett om det råkar vara svårt att få tag på objektivet just nu.

Eftersom jag inte hittat någon butik som har det i lager, och ingen av de jag mailat har kunnat säga säkert att det kommer inom kort, så misstänker jag att det i själva verket är svårt att få tag på, och butikerna vet kanske inte ens om det förrän någon beställer. Därför står det på hemsidan (samt uppges vid förfrågan) att leveranstiden vanligen är "någon vecka", eller så. Kan det ligga nåt i paranoian (med tanke på Sonyövertagandet)?

Det vore trist att beställa från ett ställe och få vänta flera månader, speciellt om man ligger ute med pengarna. Jag tänkte avvakta tills jag hittar det för säker snabb leverans. Det verkar dock svårt.

Håkan: Ledsen, men jag letar 1:1-makro, och allra helst Tamron 90/2.8. Men tack för erbjudandet!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.