ANNONS
Annons

Hemsidor av vanligt folk.

Produkter
(logga in för att koppla)
tack för kritten rickard, har hittat en del problem på den själv när jag tänkter användarvänlighet....

ang din sida rickard:

vill rekommendera att du med css-mallar styr textformateringen på din sida - just nu känns brödtexten aningen stor i grad. brunt och gult är bra - riktigt grymm kombo egentligen.

Re: Trevlig männsiska

Daneshnejad skrev:
Pablo... vad gör du?
Smutskastar du andra och försöker glänsa själv eller?
Ibland är det bäst att hålla truten när man gjort bort sig själv.

gjort bort mig? jag ger er chansen att kritisera "min plats på webben" som någon så lustigt uttryckte sig om det. webbbbbsidor alltså.

smutskastning? jag skulle kalla det för en diss bara. jag tycker de flesta sidorna saknar uttryck el proffessionalitet - som vissa kommentarer gör som man får av vanligt folk. "fin kamera, den måste ta skarpa bilder"

har inte sett din websida...

Re: Re: Trevlig männsiska

pablito skrev:
som vissa kommentarer gör som man får av vanligt folk. "fin kamera, den måste ta skarpa bilder"

men Pablo, skillnaden är att då garvar vi åt någon anonym människa, precis som i tusentals Norgehistorier. Skillnaden är stor om du säger att "KG kom fram o sa att min kamera är stor så den måste ta skarpa bilder..." det är i så motto du gjort bort dej.

Om du i allmänna termer garvar åt "vanligt folk" som använder taskiga färgkombinationer, dåliga script, förminskar bilder på fel sätt så de är 400x400 men ändå 4 GB stora, länkar fel, raderar sidor och glömmer uppdatera osv osv så är det okej.

Men det är oschysst att namnge folk som förmodligen är mer intresserade av bilder och foto än webproduktion...

Capito?

Säger bara att jag är inte speciellt impad av Pablos sida, efter dom ord han slängde ur sig tidigare hade jag väntat mig något betydligt bättre av honom..Rörig så det förslår ,tyckte han pratade om användarvänligt tidigare ,om han anser att hans sida är "användarvänlig" så får det stå för honom.tack för mig nu är snacket över för mig .Finns mycket intressantare saker att snacka om på denna eminenta sida.

Jag kan verkligen inte skryta med kunskaper i avancerad webdesign eller åstadkomna hemsidor, MEN, jag måste kommentera Pablo ändå. Bara att öppna din sida gjorde mig så trött att jag inte orkade kolla vidare. Scrolla i sidled i evigheter. Nej tack! Visserligen sitter jag med den bärbara just nu, men det såg ut som om den skulle vara lika jobbig på min 20-tumsskärm. Professionellt...???

Enkelt, översiktligt och utan krusiduller är min önskan när jag tittar på websidor.

Sen tycker jag att det var en märklig tråd att starta... Att peka ut folks hemsidor och racka ner på dem... NÄ! Om du vill diskutera webdesign så borde du inleda på ett neutralt plan, eller visa egna exempel.

pablito skrev:

jag gör:
http://www.papplo.com/
har gjort på sommaren:
http://www.papplo.com/arvika04/
finnes på:
papplo at papplo.com

Pablo, I am one of those you "dissed" - www.ChristerArt.com - and now let me do you the favor of commenting a little on your site - and mine.

yes, indeed, I am "home learned", started writing "code" manually when there were no Dreamweaver or GoLive to do it all for you while doing a site for friends and family.

So, I am responsible for both "rosewellphoto" - now incorporated in ChristerArt as "archives" but not for ChristerArtInMotion - also written by hand by a wiz who created one of the best, fastest sites I've ever seen - I guess you didn't check it out or if you did and included his work in your dissing - well...

Pablo - a great portion of the world still has NO fast connection - no 20 - 23" monitors (even at my fast cable connection it took almost 30 seconds for YOUR page to load) - so my pages are indeed simple but no one - except YOU - have commented on the silly stupid home made design - instead I get comments like "loved you work", "easy to navigate", "spent 2 hrs looking at your work", "I keep coming back every week and look again", etc., etc.,...

Honstly, I wish there was another way to do this because it takes way too much time away from me to keep these silly home made pages updated - especially since I still do it by hand but you see, I am just a silly stupid artist/photographer who learned by doing himself and who don't have the time to spend 6 months or whatever it takes to learn DreamWeaver or GoLive.

You know - there's no one forcing you to go and look at my pages or any other home made site - all you have to do is think "oh, another of these home made web sites - boring - and as I am not interested in looking at art or images, just to comment on other web designs and diss those who don't reach MY exulted highs - perhaps I should just pass this one by".

As for YOUR site - slow in loading - most people would never sit still for that long while it loads and the design is not very useful - no one wants to sit and scroll horizontal - that's ass backwards to what people are used to.

As a novelty, OK - as for usefulness, no good...

I hope you take my comments on YOUR site in the same spirit YOU commented on others...

Pablo re: home made websites

One last thing, Pablo.

I must have done SOMETHING right though as I've had more than 3.4 million visitors to my sites so far - or?

Tycker det här är kul :)
Tycker även att Pablo´s hemsida är snygg fast onödigt krävande. Minska ner bilderna lite så tror jag att sidan kommer att bli mer användarvänlig. Mer stilren också för den delen.

Gillar att folk sitter och snickrar ihop sidor fast jag går sällan (aldrig) in på en sida såsom ChristerArt.com...alldeles för plottrig.
Sen så har amatörsnickrare ofta en tendens att kombinera färger som inte är av denna värld. Tex en neongul text till en illrosa bakgrund.

Ha det!

Re: Pablo re: home made websites

Christerart skrev:
One last thing, Pablo.

I must have done SOMETHING right though as I've had more than 3.4 million visitors to my sites so far - or?

Det stora antalet beökare beror förmodligen mer på kvaliteten på fotona än på webbdesignen.

Det som stör mig mest är "sidan 2" där man med pekpinnar i rött talar om att jag måste följa lagen och jag hotas med att få betala stora summor och rättegångskostnader. Vilket välkomnande!!!

Sedan uppmanas jag se till att min monitor är inställd på ett visst sätt. Nej tack, jag vill behålla de inställningar som jag hade när jag kom till sidan.

Tack och lov att inte alla sidor på Internet inleds på detta vis, då skulle jag ha slutat surfa för länge sedan.

Skulle jag nu inte acceptera villkoren så finns ju "I disagree", med en felaktig länk! Jag hatar döda länkar och inte blir det bättre av att man misslyckas att länka till sin egen sida.

Visst är det viktig med upphovsrätten, vilket har diskuterats i andra trådar, men det kan tas upp på annat sätt än på din "sid 2". Själv har jag på mina webbsidor (som inte alls har med foto att göra, så jag utelämnar länken) ett litet © med en länk till en sida som påminner om gällande lagstiftning och ber besökaren kontakta mig om denne vill använda materialet.

Nu låter jag väldigt negativ och vill därför påpeka att jag inte alls har något emot att "amatörer" producerar webbsidor. Tvärtom kan de ofta vara trevliga och jag tycker att alla som tycker det är kul skall få syssla med detta utan att bli påhoppade. Men då din sida nu kom upp till diskussion så kan jag ju ändå säga att jag tror att ett vänligare välkomnande skulle vara positivt för dina sidor.

/Leif

Re: Re: Pablo re: home made websites

ruckman skrev:
Det stora antalet beökare beror förmodligen mer på kvaliteten på fotona än på webbdesignen.

Det som stör mig mest är "sidan 2" där man med pekpinnar i rött talar om att jag måste följa lagen och jag hotas med att få betala stora summor och rättegångskostnader. Vilket välkomnande!!!

Sedan uppmanas jag se till att min monitor är inställd på ett visst sätt. Nej tack, jag vill behålla de inställningar som jag hade när jag kom till sidan.

Tack och lov att inte alla sidor på Internet inleds på detta vis, då skulle jag ha slutat surfa för länge sedan.

Skulle jag nu inte acceptera villkoren så finns ju "I disagree", med en felaktig länk! Jag hatar döda länkar och inte blir det bättre av att man misslyckas att länka till sin egen sida.

Visst är det viktig med upphovsrätten, vilket har diskuterats i andra trådar, men det kan tas upp på annat sätt än på din "sid 2". Själv har jag på mina webbsidor (som inte alls har med foto att göra, så jag utelämnar länken) ett litet © med en länk till en sida som påminner om gällande lagstiftning och ber besökaren kontakta mig om denne vill använda materialet.

Nu låter jag väldigt negativ och vill därför påpeka att jag inte alls har något emot att "amatörer" producerar webbsidor. Tvärtom kan de ofta vara trevliga och jag tycker att alla som tycker det är kul skall få syssla med detta utan att bli påhoppade. Men då din sida nu kom upp till diskussion så kan jag ju ändå säga att jag tror att ett vänligare välkomnande skulle vara positivt för dina sidor.

/Leif

Leif,

You're obviously not an artist or photographer who has had his work stolen not once but many times.

I'm sorry this page bothers you and is not "friendly in it's approach" enough for you but this is a way of life for those of us who live by what we produce - and your comment is the ONLY one I've ever had complaining over having to "sign". On the contrary - the response have always been - "I understand" - and you should know that on many sites you now have to actually activly have to register before you can enter the site.

Look at this site for example:

http://www.sethresnick.com/

once you click and want to enter you get this:

http://www.sethresnick.com/page1A.html

please read what's on there - perhasp that will do a better job than I can.

On that same site you will also find a link to help you make sure your monitor is decently adjusted - how can you otherwise see the images as we want you to see them? And making sure you can actually see at least all the values of grey is a very simple adjustment - you do understand that as an artist/photographer I have to calibrate my monitors at least once/month in order to make sure that what I see on my screens is not only what *I* get when I print to one of my printers but also what my clients get from the various print presses they use.

I actually find your response to this puzzling - if you've done any surfing at all I'm sure you've found the very same approach on many - if not most - sites with original, copyrighted works.

As for the dead "no thanks" link - happens to all of us and as no one has ever reported that bad link before I guess it hasn't been needed so I'll just ignore it..=*^) Sorry it upset you so much!

Happy surfing adn may you never come across any more "I accept" sites".

C

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar