Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hemsida!

Produkter
(logga in för att koppla)
www.space2u.com

Dom svarar fort på mejl, har grymmt snabb FTP, mkt bra administrationssidor för att lägga upp lösenordsskydd och sånt, virusfilter i mejlen m.m. Skitbra helt enkelt, speciellt om man vill göra lite mer avancerade grejjer.

Jag har testat flera billiga men alla har varit till besvikelse.
 
Re: Välj hotell med SSL

null skrev:
Går du in på ett web-café för att kolla mailen och din webmail inte har SSL (https istället för http) vet du inte vem som lyssnar. Samma sak om du sitter ute hos kund.
Nu är vi utanför ämnet så det står härliga till... Om man är så säkerhetsmedveten så bör man följa linan ut. Vad hjälper en säker överföring om man inte kan lita på burken som man sitter på?

Jag bryr mig inte så mycket om någon snokar upp ett vardagligt brev eller två men jag vill inte att de ska få mitt lösenord. Så; använd engångslösenord och kryptera känsliga brev.
 
Först måste vi ju stoppa in en plugg för fotosidans egen ISP, mainloop.se, som ju kanske kan vara nåt. Thomas Althoff (medlem här på sidan också) är mannen att prata med, men jag tror att det bara är för större sajter...

Annars är Ballou himla bra också, www.ballou.se. Använder vi på jobbet, en massa bra administrationskonsoler och extratjänster. Och tämligen billiga.

-Christian
 
cwe skrev:
Först måste vi ju stoppa in en plugg för fotosidans egen ISP, mainloop.se, som ju kanske kan vara nåt. Thomas Althoff (medlem här på sidan också) är mannen att prata med, men jag tror att det bara är för större sajter...

Stämmer, men vi vänder oss inte till dom som leter efter lägsta pris per månad som viktigaste kriteria.


-Thomas
 
flera domäner

En sak man kan tänka på är att dom flesta webhotel inte erbjuder möjlighet att ha flera domänser till ett abonnemag. ofta krävs det ett abonnemang för varje domän.

/ulf
 
Re: Välj hotell med SSL

Pej skrev:
Nu är vi utanför ämnet så det står härliga till...
Frågan gäller "Webhotell" och i det ingår eposthantering. De flesta som har ett webhotell använder det också till epost. Så varför är vi utanför ämnet?

Pej skrev:
Om man är så säkerhetsmedveten så bör man följa linan ut. Vad hjälper en säker överföring om man inte kan lita på burken som man sitter på?
Varför ska man inte använda en så pass självklar sak som kryptering av trafiken? Det försvårar ju avlyssning avsevärt och höjer säkerheten.
"Följa linan ut", hmmm... Sitta i betongbunker utan anslutning till yttervärlden menar du? garv...

Pej skrev:
Jag bryr mig inte så mycket om någon snokar upp ett vardagligt brev eller två men jag vill inte att de ska få mitt lösenord.
Om du inte använder https (SSL) så går allt i klartext. Om du vill skicka krypterade mail så krävs för det första att du använder en mailklient, inte web-mail. Dessutom måste du ju ha kommit överens om detta med mottagaren så att mottagaren först publicerat en publik nyckel du kan kryptera med.

Pej skrev:
Så; använd engångslösenord och kryptera känsliga brev.
garv...
 
Hej,

domäner com, net, org kan beställas på buydomains.com för ca 300 kr (32 USD) för två år. Det bästa och billigaste är att ha den domänen pekande mot ett gratis webutrymme som man kan få från Telia, Utfors, Tele2 mfl om man har ett telefonabonnemang hos operatören.

Så har jag gjort och det betyder att årskostnaden ligger på ca 150 kronor.

Det ingår ingen mailadress. Istället vidarebefodras alla mail som skickas till domänen till tex din hotmailadress.

Rickard
 
null skrev:
Om du inte använder https (SSL) så går allt i klartext.
...och om du använder SSL så krypteras bara det sista ledet, nämligen överföringen till din epostklient. Alla andra led kan fortfarande läsa brevet. Känsliga brev ska krypteras och att läsa sina brev genom en SSL-tunnel räcker inte som kryptering. SSL är trevligt och visst ökar det säkerheten om man läser sin epost genom en SSL-tunnel men man bör se till helheten. Annars är risken stor att man bara lurar sig själv.

Vad återstår då att skydda? Jo ditt lösenord. Om du är på ett internetcafé eller om du är ute hos en kund så kan du inte lita på tangentbordet som du sitter vid. Det kan inte SSL skydda dig mot men det kan engångslösenord göra.

Du har tydligen en annan syn på saken men vi har väl olika erfarenheter.
 
bjornwestergren skrev:
Använder som endel andra i tråden Fs-data och kan inte mer än gärna rekommendera dem.

De är snabba och kunniga, och min sida har inte krånglat nångång pga. av dem i alla fall.

Mvh Björn Westergren
http://www.bjornwestergren.com


Håller med. Har varit i kontakt med FS Data i över tre år nu genom webbsidor jag arbetat med. Aldrig haft några problem.

Rekommenderas varmt.

Mvh
Darren
 
Pej skrev:
...och om du använder SSL så krypteras bara det sista ledet, nämligen överföringen till din epostklient. Alla andra led kan fortfarande läsa brevet. Känsliga brev ska krypteras och att läsa sina brev genom en SSL-tunnel räcker inte som kryptering. SSL är trevligt och visst ökar det säkerheten om man läser sin epost genom en SSL-tunnel men man bör se till helheten. Annars är risken stor att man bara lurar sig själv.

Vad återstår då att skydda? Jo ditt lösenord. Om du är på ett internetcafé eller om du är ute hos en kund så kan du inte lita på tangentbordet som du sitter vid. Det kan inte SSL skydda dig mot men det kan engångslösenord göra.

Du har tydligen en annan syn på saken men vi har väl olika erfarenheter.

Vad menar du med alla andra led?
Krypteringen sker ju i browsern.
Från det att informationen lämnar browsern är den krypterad.

Du tjatar om epostklient. Som jag sa i förra inlägget så använder man inte en epostklient på ett café. Man har ju inte kontroll över konfigurationen där. Där används en web-browser för att hantera epost.
Är maskinen din egen har du kontroll över konfigurationen och kan använda en epost-klient. Och förhoppningsvis har epostservern du använder då SSL.

Det är uppenbart att du har nada-koll utan bara vill tjafsa, eller göra detta till en prestigesak.
Det tråkiga är att dom som läser dina inlägg blir felinformerade av din skeva bild.

Engångslösenord... Bär du med dig en dosa för att generera dessa då? eller har du en svart liten bok med dessa lösenord?
Det är lite komiskt.
Back to reality.
 
null skrev:
Vad menar du med alla andra led?
I det vanliga fallet går brevet från avsändaren till avsändarens eposttjänst och därifrån till din eposttjänst i klartext via SMTP (se RFC 2821). Dessutom mellanlagras brevet på flera hårddiskar i klartext innan det når dig. Att läsa sin epost genom en SSL-tunnel påverkar bara överföringen från din eposttjänst till din epostklient (som kan vara en webbläsare). Att läsa sin epost genom en SSL-tunnel skyddar bara det sista ledet. De andra leden går fortfarande i klartext.

Det vanliga sättet att praktiskt sköta engångslösenord brukar vara genom S/KEY (se RFC 1760) och Kerberos (se RFC 1510).

Det här börjar att kännas som ett stormigt vattenglas. Det här är inget som jag rekommenderar privatpersoner i allmänhet eller fotografer i synnerhet. Det jag ville få sagt var att det inte räcker att läsa sina brev med HTTPS för att skydda känslig information.
 
Malm skrev:
http://www.clichehosting.com/ är väl egentligen det enda du behöver känna till, eller http://www.b-one.nu/

/A

clichehosting var ju det sämta jävla skräpet jag har varit med om, än så länge..
Det har snart gått 1 månad och först idag skickade dom mail med kontonummer och orderbekräftelse, så nu har jag betalat in pengar åt dom, få se hur lång tid det tar innan dom registrerar mitt domännamn och sätter upp webhotellet...
 
hjälp..
BoxHosting tog det inte ens 24 timmar så var allt klart. imponerande tycker jag!!
är fortfarande nöjd med dom, även om mejlservern varit nere korta stunder då och då vid service och utveckling...
 
Recept for billig hemasida.

1. skaffa space pa passagen.se (20Mb gratis, masta ha mobil for att signa upp) har din mossa eller syrra mobil sa signa upp far dem med, da har du gott om plats.

2. Dop inte dina rotfiler till idex.html (htm) eller default.html (htm) sa SLIPPER DU ALL REKLAM FRAN PASSAGEN (detta har du inte hort har eller fran mig)

3. Stargate.com saljer ditt doman namn for typ $9 per ar, signa upp dig dar och kop en address...

4. Har kan du valja: alternativ a: plugga ina addressen till din passagen sida pa stargate's domain forwarding gratis o klart. b: signa upp dig pa my domain.com o plugga in my domains dns servrar i stargates dns flik, de heter typ ns1.mydomain.... det finns info pa mdomain.

ALLT AR GRATIS!

5. My doamin later dig sedan, valja x antal email forwards, natt som kallas domain mapping dvs din doman star alltid i address baren inte passagens...

Som sagt, gratis e skoj, total kostnad ca 100 spann om aret, jag har gort detta i ca 4 ar och det funkar fiiint... anvander dock inte passagen sidor mer for mina davarande 80Mb rakte inte nar jag skulle ha upp video snuttar...

Ni har inte hort detta fran mig.

smiles

Timo

(Skriv garna ett mail om du har fler fragor).

pallar inte ratta i texten men det ar www.mydomain.com o www.stargate.com o www.passagen.se
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.