Annons

Hemmabyggd kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

jobster

Avslutat medlemskap
Hej!

Byggde en egen kameraportfölj åt min SLR-kit. hittade inga vettiga färdiga väskor för ett rimligt pris, så jag införskaffade en enkel portfölj samt lite skumplast.

Bilder av projektet finns på:
http://www.multi.fi/~joblomqv/

Cleaes-ohlsson har hyfsat, dom har tre modeller: en som e modell "liggunderlag" dvs helt slät, sen en annan slät som har färdigt utskuret 15x15mm rutor som e bara att bryta av, och sen men modell "guppigt" som jag använt till locket, den är mycket mjukare än dom två första.

Hej Jonas, eller nån annan! jag behöver hjälp att hitta skumplasten på clas ohlsson, internet.

Jag hittade det förut men nu är det som bortblåst, har du art nummer eller deras benämning??

tack på förhand / Fredrik

Snygg väska! Det ser ganska enkelt ut, det svåra är ju att komma på det... Ska nog testa att göra en egen väska så småningom. Tack för tipset!

Fredrik: finns under Hus, Hem och Trädgård/Förvaring/Väskor/Snickarlådor

art-nr 30-4669, 30-4670 samt 30-4671

tror det löns att använda 1x "bottenskikt" 2x "mellanskikt" och sen detdär mjuka sk. "profilerade locket"

Jörgen: tack, och lycka till =)

Om ngn letar lämpliga låsbara väskor så finns det på Brisak i Mölnvik / Värmdö / Sthlm. Har inget pris, men de är inte dyra där.
OBS - de är utan skumplast. Så de måste man köpa ändå.

Jag är helinne på att bygga något liknande, fast i en väska som är lite större.

Funkar CO:s skumplats bra? Jag har hört rykten om att alla dessa billigare plaster kan ge ifrån sig gas som kan skada utrusningen. Detta har hållt mig ifrån projketet, men det kanske mest är skitsnack? Någon som kan dementera/konfirmera?

tänk på att skumplast kan bli antingen en kletig sörja eller en smulig-klibbig sörja när den blir gammal, och då är det skumplast med hög kvalitet som har längst livslängd. Dock är ju detta då bara ett problem om 5-10år beroende på kvaliteten.

Chris

Här finns en tråd om utgasning av mjukmedel. Det är nog inte något man skall ignorera om man förvarar dyr optik. För elektronik är det däremot knappast någon fara.

mycket intressant projekt. Jag köpte den i en butik Annonsera.se JBL kolumn. Arbetet gjordes på en höjd, Jag köper inte den första produkten i den här butiken. Priset är det lägsta på marknaden, rådde med valet och jag var nöjd , ljudkvaliteten var nöjd . Än en gång, tack för ditt arbete, tack för att ha sådana butiker på marknaden .

Senast ändrad:
Känner någon till någon bra hård låsbar ryggsäck? Har länge funderat på att bygga något liknande men portfölj är lite opraktisk för mig.

Känner någon till någon bra hård låsbar ryggsäck? Har länge funderat på att bygga något liknande men portfölj är lite opraktisk för mig.

Jag är inte säker på att jag helt förstått vad du är ute efter, men Pacsafe gör stöldskyddade väskor. Här är en länk till deras kameraväskor.

Jag är mer ute efter en hård ryggsäck som går att inreda som TS gjort.
Har ingen aning om dom har en låsbar modell eller om det här ens är närheten av det som du söker men det här är en av få tillverkare jag känner till som har ryggsäckar med ”hårt skal”.

Har ingen aning om dom har en låsbar modell eller om det här ens är närheten av det som du söker men det här är en av få tillverkare jag känner till som har ryggsäckar med ”hårt skal”.

I grund och botten bra, men 25l är i minsta laget. Tror dessutom att för detta behövs en lite mer fyrkantig form.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar