Annons

Helicon Fokus och Mac med M3 processor?

Produkter
(logga in för att koppla)

janc

Aktiv medlem
Enligt uppgift ska det fungera att använda Helicon Focus på nyare Mac och då körs HF under Rosetta. Men jag har även sett klagomål på att kombinationen HF och Rosetta ska vara "seg". Någon av er som har efarenhet av kombinationen och kan ge ett utlåtande?
 
Jag kör Helicon Focus 8.2.1 Pro på M2 MacBook Air (8-kärnig processor, 10-kärnig grafikprocessor, 24 GB enhetligt minne) med macOS Sonoma 14.7.

Om jag kör programmet på Rosetta eller ej vet jag inte - hur ser man det?

Eftersom jag inte har haft varken Helicon Focus eller M2 MacBook Air tidigare så har jag inget att jämföra med, men jag tycker det flyter på hur fint som helst, det har aldrig segat eller kraschat.
 
Jag kör Helicon Focus 8.2.1 Pro på M2 MacBook Air (8-kärnig processor, 10-kärnig grafikprocessor, 24 GB enhetligt minne) med macOS Sonoma 14.7.

Om jag kör programmet på Rosetta eller ej vet jag inte - hur ser man det?

Eftersom jag inte har haft varken Helicon Focus eller M2 MacBook Air tidigare så har jag inget att jämföra med, men jag tycker det flyter på hur fint som helst, det har aldrig segat eller kraschat.
Tack - då borde det fungera utan problem för mig. Eftersom det inte är uppdaterat för Apple processor så körs det alltid under Rosetta
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.