Annons

HDR Program ?

Produkter
(logga in för att koppla)

mstoltz

Aktiv medlem
Hej

Är en glad nybörjare på fotografering och har precis köpt min första systemkamera....en Nikon D5100.

Har sett en massa fina bilder som var HDR, och undrar om det finns några bra program att göra dessa bilder i ?

Och finns det några gratisprogram man kan använda?

Jag har provat att göra det i photoshop med att överexponera 1 bild och under exponera 1 bild, sedan använda photoshops merge to hdr, men tycker inte att det blir bra.

Jag fick nått program som hette viewnix2 men har inte installerat det ännu så jag vet ej om det går att göra där, eller det kanske bara är för att se på bilderna.

MVH

Rekommenderar HDR efex pro 2, jag har själv uppdaterat till det från HDR efex pro 1 :) Har även PhotoMatrix men gillar HDR efex pro 2 bäst.

Rekommenderar HDR efex pro 2, jag har själv uppdaterat till det från HDR efex pro 1 :) Har även PhotoMatrix men gillar HDR efex pro 2 bäst.

Hej

Tack för tipset :)

Finns detta program att ladda ner någonstans ?
Men det är väl inte gratis eller måste man köpa det?
Kanske finns en prova på tid.

MVH

Bilagor

• kvarnen.jpg
    kvarnen.jpg
    20.6 KB · Visningar: 417
Hej

Tackar för länken, men när jag provade att ladda ner där fick jag en varning om virus, så jag fixade det på annat håll :)

Bifogar min allra första HDR bild här.

Det är av kvarnen som finns sidan om där vi bor.

MVH

EDIT : bilden blev rätt liten men jag lägger in orginalet i mitt album

Mil har ett webinar ( online seminarium ) i morgon kväll om just HDR FX PRO 2 där de visar vad det kan osv kostar inget anmälan via deras hemsida.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto