Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HDK firmware till DIGIC II Powershotkameror. Läs!

Produkter
(logga in för att koppla)
Det blir som en engelsk meny i en svensk meny. Alla dina tidigare svenska menyer finns kvar, + den nya engelska.
De nackdelar jag ser är kameran tar någon millisekund långsammare att starta upp, varje rww-fil tar en sekund att spara, och att man måste omvanlda rawfilen till en DNG-rawfil för att man ska kunna se och ändra den.
Men det är klart värt det.

Vet någon hur man får fram original exifen från råfilerna alla råfiler har ju samma exif.

Genom att ladda ned exiftool(-k).exe
Då går den igenom dina jpg-bilder och för över informationen till raw-bilderna.

Det står i programmet dng4ps_1.1.4d-setup.exe. När du kör det och vill bevara exif säger den till att du behöver exiftool Den säger osså att du ska ta bort -K som står i Exiftool(-k)

PeterWem skrev:
Det står i programmet dng4ps_1.1.4d-setup.exe. När du kör det och vill bevara exif säger den till att du behöver exiftool Den säger osså att du ska ta bort -K som står i Exiftool(-k)

Hittade dng for powerzshot 2 så det löste sig.

Aldrig testat G9, men S3 IS tar lång tid på sig att spara ned Raw. Men så har jag inte testat de senaste versionerna.

Är inte rysshack egentligen samma sak som en nycklegenerator till et program man får det man inte ska ha tillgång till?

Nej, personen bakom programmet får inga pengar av dig. Det får däremot Canon då du är tvungen att köpa kameran.
Sen om de förlorar inkomst för att du köper en s3 IS istället för en ny G9, ja, så kan det gå. Du sparar på miljön.

Är det någon som har använt en moddad G7 och kan jämföra med t ex G9? Blir kameran låst länge mellan bilderna med råformat? Förstår sig Camera Raw på filerna eller blir det till att mecka via DNG?
Funderar på att byta ut min FinePix E900 mot något mer användarvänligt...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar