Re: Re: Exakt samma ska hände mig i helgen.
Sten-Åke Sändh skrev:
Det här låter inte så bra tycker jag. Två med förmodligen samma fel inom loppet av ett par dar i samma forum.
Stopp, stopp.
Jag minns såväl hur det var en period när Nikon D70 hade nåt fel som helt plötsligt oerhört många hade, 300D var utsatt för nåt liknande. Många får då panik & snackar om "epedemier", är bara det att internet har en enorm spridning & kameror har alltd krånglat. Om nån procent har problem så ser det i forumen ut som att de flesta har det.
Håller dock med dig Sten Åke att man kan vara lite fundersam över AS stöttålighet samt att nån typ av transportsäkring kanske borde finnas, är vi förresten helt säkra på att något sådant inte finns? Möjligt att den är stöttålig men som sagt, vi måste avvakta & se om detta är ett stort problem. Kan ju även vara så att era kameror som pajat vid små stötar varit defekta från start & därmed extrakänsliga? Jag är övertygad om att detta kommer att visa sig då D5D nu säljer mycket bra, även D7D bör ha fått ett uppsving efter prispressen. Vi får verkligen hoppas att KM lyckats få till stöttåligheten för dom kan ju inte ha varit helt bortkopplade från tanken att AS ska klara normala stötar.
Ja, min går än. Vore ju ironiskt om jag är näste man på tur. Nu är det bara så att jag är inne en del på amerikanska forum & om detta vore ett riktigt problem så borde alla hypokondriker där gått i taket för länge sedan med tanke på hur allt har en tendens att förstoras.
De problem som avhandlas mest där är blixtexponering, back/frontfokus samt detaljer som lossnat + knappar som slutat fungera på D7D-husen (AELknappen är en följetong). Huruvida detta är stora problem vet jag inte heller eftersom sådant säkert även hände några enstaka kameror under den tid vi inte hade internet & inte visste om det.
Går man dessutom in på C eller N-forumen så finns där massor av andra & liknande problem, faktiskt fler problem än på KM-forumen men det beror säkert bara på att det är fler människor som har C & N, därmed fler som har problem. Vi får dock inte förglömma dessa, kanske 98% (?) som faktiskt är nöjda & inte har några problem också...
//Larsa, som dock lovar att säga till om det händer hans D7D;-)