Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hasselblad H1D

Produkter
(logga in för att koppla)
MAMIYA ZD BACK våren 2006

MAMIYA ZD BACK vad jag har hört. så ska det kosta ca 80.000 + moms men det ska inte släppas förrens våren 2006
;( vilket är skit

så tillslänge för jag nöja mig med min ny investerade 1Ds mark 2 hoppas den duger!! till det som jag gör!

f

antagligen vill de kanske sälja mer utav den nya digitala kameran först ?

men jag tror det finns fler användare utav RZ
dessutom känns RZ som en riktig kamera jämfört med den andra lilla kameran!

f

Jag har kollat runt efter lite tester på ZD,
och dom jag har läst så verkar den iaf vara riktigt riktigt bra,, är grymt sugen på att köpa en när den kommer ut, dock så ska man som vanligt passa sig, för den kan säkert ha några feta barnsjukdommar. Så man får väl nöja sig med att hyra den till version 2 kommer ut,, kanske får man börja med att samla gluggar tills dess man tar upp det feta lädret.

*** With further improvements in sensor technology and internal data processing the ZD system has room for growth, while the best 35mm DSLRs are near the limits of overall quality and maximum resolution, especially with regard to available lenses – primerily wide angles. This is shown by independent tests and my own experience again and again. In future there is plenty of room for a Mamiya ZD MkII with 40 MP sensor and numerous other enhancementgs perhaps over the next 2-3 years. Who is to build such a camera, if not Mamiya? Pentax is still in early days with its wooden design mock-ups and an 18 MP sensor. All the other medium format camera makers are now gone, except for Hasselblad. I will buy the ZD immediately as soon as it becomes available. I find it to be almost ideal, with optimal image quality and appropriate for outdoor as well as studio applications. It has the 4:3 aspect ratio preferred by many pros, rather than the 3:2 format of 35mm. Only when it comes to fast action sports will the ZD not be the ideal choice. ***

http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/mamiya-zd-ist.shtml

http://www.pdnonline.com/pdn/prodtech/reviews/article_display.jsp?vnu_content_id=1000939357

// Fred

Jag har en H1 och Phase One Deras

Hej! Mycket pengar för klumpen... Kolla in tester mellan Canon och Phase One bakstycket. En sensor som är dubbelt så stor vinner... Varför man har mellanformat? Kolla in bilder med kort skärpedjup. En normal på 80 mm gör skillnad. Tung?= vertikalgrepp? Saknar inte detta då jag tagit ca 20000 bilder med kameran. Nåt fel på denna dyra investering? Kunderna älskar bilderna, de kan göra väggbilder med upplösning så du kan räkna stråna på ögonfransarna. Mitt problem: Som gammal Hbladägare saknar jag kvalitén på objektiven när det gäller mekaniken, de är dessutom fula som stryk. Bär man på en H1a för 190000 skall INTE motljuskyddet ramla av eller som på 35an så fastnar det så man står som ett fån och drar, skruvar och svär. Hblad erkänner, de är inte nöjda själva, det kommer ny variant. Intresserad av Phase One? Kolla in phaseone.com
Nu skall vi uppgradera våra bakstycken till över 40megapixel!Deras mjukvara och arbetsflöde är oslagbart!!! Hadet!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar