Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hasselblad 1000F

Produkter
(logga in för att koppla)

michajlof

Aktiv medlem
Ärvde en gammal Hasselblad 1000F och blev mycket lycklig. När jag sedan direkt upptäckte att hela slutarsystemet var trasigt sprack mina drömmar.

Någon sa att det förmodligen inte skulle gå att laga och om det skulle gå så skulle det vara mycket dyrt.

Ska jag tro det eller finns det kanske en chans att få den lagad till ett relativt bra pris. I så fall vart kan man få den lagad.

.::Tacksam för svar::.

Jag är ledsen, det kommer bli mycket svårt och dyrt att hitta någon som är villig att reparera en 1000F.. modellen är hasselblads första och rent ut sagt jättedålig om man jämför med 500-systemet mm. De klassas som samlarkameror och ej brukskameror.

Hejsan
Kontakta David på pro camera service, jag lovar att du får all hjälp du behöver. tel 031-919403.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar