Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hardcase

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns ingen möjlighet att få ned en D700 med grepp och en 70-200 monterad i den, det ser du lätt på måtten på sidan. Antingen får du ta av objektivet och lägga kameran på rygg med objektivet bredvid eller så får du ta av greppet. Eller naturligtvis köpa en modell som är tillräckligt stor såklart :)

Jag har använt just B&W outdoorcases på en resa till Antarktis och de fungerade mycket bra! Hittar du bara en som är lagom stor kommer du att bli nöjd! Jag rekommenderar också ryggsäckstillsatsen man kan köpa till, den gör det mycket trevligare att bära runt dem.

Det finns ingen möjlighet att få ned en D700 med grepp och en 70-200 monterad i den, det ser du lätt på måtten på sidan. Antingen får du ta av objektivet och lägga kameran på rygg med objektivet bredvid eller så får du ta av greppet. Eller naturligtvis köpa en modell som är tillräckligt stor såklart :)

Jag har använt just B&W outdoorcases på en resa till Antarktis och de fungerade mycket bra! Hittar du bara en som är lagom stor kommer du att bli nöjd! Jag rekommenderar också ryggsäckstillsatsen man kan köpa till, den gör det mycket trevligare att bära runt dem.

Tack för tipsen!
Min tanke var att ha kameran i väskan med mig i båten på västkusten när vi fiskar, badar eller bara är ute och åker. Den ska tåla att det stänker in vatten över väskan, och det verkar den ju göra. Jag vill ha väskan lättillgänglig med monterat objektiv (helst 70-200/2.8) så jag snabbt kan öppna väskan och komma åt kameran för fotande från båten. Förstod jag dig rätt så går det att få ned ett D700 hus med monterad 70-200/2.8 om man inte har på batterigreppet, stämmer det? Misstänkte att väskans höjd inte skulle tillåta ett monterat batterigrepp. Tycker den här storleken på väska verkar rimlig både med tanke på pris och hur mycket jag ska släpa med mig.

Jag vet inte riktigt vilken väska som kunde passa dig, du får titta på måtten, jag har varken D700 eller 70-200 ;-)

Jag har en typ 40 och en typ 50, i dem skulle jag nästan garantera att du får ned dem. Jag har en D300s och ett 300/4, det är inga svårigheter att få ned dem men de kanske är lite mindre.

Jo, att de tål lite stänk på västkusten kan du vara rätt säker på, det inser du när du får dem i händerna! Det är väldigt gedigna och har gummilister och vaddering överallt där det behövs. Det är ingen risk att låsen öppnar sig heller, man måste hålla in en spärr i undersidan av dem för att kunna öppna dem.

Jag vet inte riktigt vilken väska som kunde passa dig, du får titta på måtten, jag har varken D700 eller 70-200 ;-)

Jag har en typ 40 och en typ 50, i dem skulle jag nästan garantera att du får ned dem. Jag har en D300s och ett 300/4, det är inga svårigheter att få ned dem men de kanske är lite mindre.

Jo, att de tål lite stänk på västkusten kan du vara rätt säker på, det inser du när du får dem i händerna! Det är väldigt gedigna och har gummilister och vaddering överallt där det behövs. Det är ingen risk att låsen öppnar sig heller, man måste hålla in en spärr i undersidan av dem för att kunna öppna dem.

Låter bra, ska kolla måtten noga igen och se vad som kan passa! De måtten som anges förmodar jag är med avdelare i väskan så deras vaddering är medräknad.

Om du är osäker kan jag mäta innermåtten med avdelare i mina väskor, typ 40 och typ 50. Dessutom går det ju att få ned något lite större än måtten eftersom inredningen är rätt mjuk.

Om du är osäker kan jag mäta innermåtten med avdelare i mina väskor, typ 40 och typ 50. Dessutom går det ju att få ned något lite större än måtten eftersom inredningen är rätt mjuk.

Jag har mätt hus+objektiv och ser att det kan ligga "på kant" i en 50-väska, nätt och jämt! Bra att du skriver att det finns lite mån i den mjuka stoppningen, tack :)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto