Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har någon testat ColorMailer

Produkter
(logga in för att koppla)

macce

Aktiv medlem
Tjena !
Jag undrar om någon har testat ColorMailer.
Har en 5Mpix kamera o tänkte prova 50*70 cm framkallning, har någon provat ? Hur blev resultatet isf ?
 
Hej

Jag har provat en D30 bild (dvs lite drygt 3Mpixlar) och bilden blev ok. Dock verkar det som om Canon D30 bilder i 3 M pixlar blir mycket bättre än många andra 3 Mpixelbilder pga att CMOS:en är större i yta samt att brusreduceringen är kalrt effektiv.

Står man på ett för bildstorleken lämpligt avstånd så är de flersta klart imponerad, går man nära syns det att den är rätt hårt ansträngd.

Jag sände in den som JPG, 180 dpi.

Ingen omskalning i PS, enbart sedvanlig leveljustering och skärpning, ColorMailer fick själva dra upp den.

Använder samma metod för 20x30.


Roine
 
Jag har provat med min 4MP kamera, jag interpolerade upp bilden till 250dpi och resultatet blev väl drägligt. Kanske är det bara jag som är petig men helt 100% nöjd var jag inte.

/A
 
Bra pris, hyfsad kvlitet, lite svårt med hudtoner.

Urusel kundservice, tar c:a 1 vecka för att svara på mail
 
Jag fick mina bilder i fredags (första ggn från ColorMailer)
Tyckte bilderna var bra, betydligt bättre än vad Expert Foto gjorde.
 
Mina blev extremt dåliga - plus att det tog lång tid. Efter en artikel i tidningen "Ljud och Bild" som tyckte dom var bra så gjorde jag ett "test" d.v.s. skickade in gamla bilder scannade och som jag skrivit ut själv innan på en bra skrivare. Som sagt - helt värdelöst. Kan väl ha haft otur... Men dålig upplösning, skärpa - fel färger. Annars lät det bra om man betänker kostnaden att skriva utt en bild på sin skrivare...

Göran
 
Hej

Synd, har beställt ca 10ggr, är nöjd alla ggr. Har nog mer än 500st 10x15 samt minst 30st A3 och ett tiotal A4 samt en stor 50x70cm.

Ser ingen skillnad mot Aport, men Apport är blixtsnabba, colormailer har tagit minst en vecka.

Roine
 
har beställt ett antal ggr...

Och första gången blev det inte bra, men efter jag avstämt min dataskärm med bilderna jag beställt från Colormailer och med min skrivare så blir de superbra.

Nu blir de precis som jag ser dem på min skärm, tidigare blev bilderna lite ljusa.

Har provat köra ut från Olympus 3,34 Mp samt 2.1 Mp upp till 50x70cm med mycket bra resultat.

Leveranserna var snabbare förr, men det beror väl på att de har fått mer kunder numera och leveranstiden ligger på ca 7-12 dagar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.