Sebastianr
Aktiv medlem
Fick nyss ett erbjudande att medverka med två bilder i en fotobok som ska ges ut inom en snar framtid, och som ska innehålla en del bilder från några ganska kända svenska fotografer.
Ingen betalning, utan jag får nöja mig med äran, samt att min hemsida kommer nämnas. Fair enough tycker jag.
Så, hur gör jag för att inte bli blåst på något sätt?
Ska jag bara skicka iväg bilderna och hoppas på det bästa, eller ska man alltid skriva någon form av kontrakt eller liknande?
Finns det något att oroa sig för, eller vara extra vaksam på?
Och är det rimligt att som jag gjorde, be att få utkast på sidorna där bilderna ska vara, så jag vet i vilket sammanhang dom visas, eller är det uppenbart att allt material från en kommande bok är top secret?
Tacksam för svar
Ingen betalning, utan jag får nöja mig med äran, samt att min hemsida kommer nämnas. Fair enough tycker jag.
Så, hur gör jag för att inte bli blåst på något sätt?
Ska jag bara skicka iväg bilderna och hoppas på det bästa, eller ska man alltid skriva någon form av kontrakt eller liknande?
Finns det något att oroa sig för, eller vara extra vaksam på?
Och är det rimligt att som jag gjorde, be att få utkast på sidorna där bilderna ska vara, så jag vet i vilket sammanhang dom visas, eller är det uppenbart att allt material från en kommande bok är top secret?
Tacksam för svar