Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Har en gammal kamera
- Trådstartare fenurila
- Start datum
Graal
Avslutat medlemskap
Jag tycker den är misstänkt lik den här fina Szabad-kameran? I så fall är den en godbit för dig, både historiskt och ekonomiskt. Gratulerar! Om det är en sån?
Graal
Avslutat medlemskap
LP-foto är experter på antika kameror.De har nu till helgen en auktion där en Szabad-kamera i röd mahogny från 40-50-tal ropas ut för 2500-3500kr. Efter helgen kan du se på deras hemsida vad den gick för. Nu vet jag inte om din kamera är likadan eller har samma negativformat, kanske kan det vara en modell/typ som tillverkats i mindre antal och i så fall bör värdet vara högre. Likaså om kameran är i bra skick. Den som säljs på Lp-auktionen har auktionsnr 37 HÄR och den är i C+ skick vilket är lite mer än normalt sliten.
Graal
Avslutat medlemskap
fenurila skrev:
Jag såg att det var den 16 men det var inte så högt pris. (min fantasi flög iväg) *fniss*
Man vet ju inte vad det slutar på? Men kanske kameran kan stiga i värde med tiden. Totalt gjorde Szabad bara 1500 kameror i olika modeller och ju färre som finns desto större blir samlarvärdet. Annars passar ju en sån här kamera väldigt bra som prydnad om man rengör och putsar upp den försiktigt.